ایران در حال بررسی صادرات گاز به اروپاست

معاون وزیر نفت در امور گاز درباره احتمال صادرات گاز ایران به اروپا، گفت: ایران در حال بررسی این موضوع است و هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم، اما ایران همواره به‌دنبال توسعه دیپلماسی انرژی و گسترش بازار است.

به گزارش ایمنا، مجید چگنی در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران درباره صادرات گاز طبیعی به کشور عراق، اظهار کرد: قرارداد صادرات گاز به این کشور سال آینده پایان می‌یابد که در حال تنظیم قرارداد جدید هستیم و دو طرف تکالیفی را به عهده خواهند داشت.

وی با اشاره به امضای یک تفاهم‌نامه با طرف عراقی درباره افزایش صادرات گاز در هفته‌های اخیر افزود: بر این اساس با توجه به نیاز این کشور صادرات گاز از سوی ایران افزایش یافت و در این تفاهم‌نامه قید شد که بدهی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری عراق به ایران تا پایان ماه مه پرداخت شود و در صورت پرداخت نشدن دوباره گفت‌وگو و رایزنی می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همچنین در پاسخ به پرسشی درباره احتمال صادرات گاز ایران به اروپا، اظهار کرد: ایران در حال بررسی این موضوع است و هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم، اما ایران همواره به‌دنبال توسعه دیپلماسی انرژی و گسترش بازار است.

انتهای پیام

کد خبر 575267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.