پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان به محض تصویب در دولت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: مابه‌التفاوت مربوط به ماه فروردین‌ماه در ماه‌های خرداد و تیر به حساب بازنشستگان واریز می‌شود. بازنشستگان نگران نباشند، آمادگی کامل داریم و به محض تصویب موضوع در هیئت وزیران، در موعد اعلام‌شده مطالبات بازنشستگان پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میرهاشم موسوی در دیدار با اعضای کانون عالی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی که به‌منظور بررسی مسائل مختلف بازنشستگان برگزار شد، اظهار کرد: مابه‌التفاوت مربوط به ماه فروردین‌ماه در ماه‌های خرداد و تیر به حساب بازنشستگان واریز می‌شود. بازنشستگان نگران نباشند، آمادگی کامل داریم و به محض تصویب موضوع در هیئت وزیران، در موعد اعلام‌شده مطالبات بازنشستگان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: نمایندگان بازنشستگان به‌طور دقیق و با رویکرد منطقی و حرفه‌ای مطالبات و مسائل این قشر عزیز را از مسیرهای قانونی پیگیری می‌کنند. تعامل مطلوبی میان سازمان تأمین‌اجتماعی و کانون‌های بازنشستگی به عنوان نمایندگان بازنشستگان برقرار است. از ابتدای سال جاری چهار جلسه ویژه مسائل بازنشستگان با حضور این عزیزان برگزار شده است؛ زیرا واقف هستیم در تعامل حداکثری، به یکدیگر کمک می‌کنیم و رشد و اعتلا برای همه ارکان سازمان اتفاق می‌افتد و این همان سه‌جانبه‌گرایی و مشارکت همه ذینفعان برای رشد و هم‌افزایی است.

حضور مؤثر بازنشستگان از ابتدای انقلاب در صحنه‌های مختلف کشور

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه بازنشستگان از ابتدای انقلاب در صحنه‌های مختلف کشور حضوری مؤثر داشته‌اند و همواره از نظام و انقلاب حمایت کرده و می‌کنند، ادامه داد: درحال‌حاضر، در گام دوم انقلاب بازنشستگان همچنان نقش مؤثر خود را برای اعتلای میهن اسلامی ایفا می‌کنند. بازنشستگان کشور هوشیار و متحد هستند و مطالبات خود را از راه قانونی مطرح می‌کنند و این رویکرد حرفه‌ای آنها موجب شکست توطئه‌های دشمنانی می‌شود که قصد دارند از مطالبات قانونی آنها سوء‌استفاده کنند و تنش و تشنج بیافرینند.

وی تصریح کرد: از زمان تصویب میزان افزایش سالانه حداقل حقوق کارگران در شورای عالی کار، سازمان تأمین‌اجتماعی و نمایندگان بازنشستگان، دغدغه افزایش حقوق بازنشستگان را داشته‌اند و تاکنون درحال پیگیری موضوع هستند. همه ما یک حرف می‌زنیم و با یکدیگر هم‌فکر هستیم و هدف مشترک‌مان ارتقای کمی و کیفی سطح خدمات است. سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا امروز یک عده می‌خواهند التهاب ایجاد کنند و با القای یأس و نومیدی به جامعه بازنشستگان، این گونه وانمود کنند که سازمان و دولت به فکر آنها نیستند. دولت درحال‌حاضر درگیر کارهای بزرگ از جمله جراحی اصلاح نظام اقتصادی و مردمی‌سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها است؛ برنامه‌ای که سالیان سال به تأخیر افتاده و دولت می‌خواهد مردم از یارانه‌ها به شکلی عادلانه منتفع شوند.

برنامه‌ریزی درخصوص مسائل مختلف بازنشستگان

موسوی با بیان اینکه پیشنهاد این سازمان درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان طبق مواد قانون ۹۶ و۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی، هفتم اردیبهشت به دولت ارسال شده است، اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون این چهارمین جلسه است که درخصوص مسائل بازنشستگان و با حضور اعضای کانون عالی بازنشستگان تشکیل شده است. بازنشستگان در همه جلسات مشارکت داشتند و با هم‌فکری، پیشنهاد افزایش حقوق به دولت ارسال شد. این مصوبه در کمیسیون مربوطه دولت هم مطرح شده است، اعضای کمیسیون سوالاتی را مطرح کردند و با منطق حرفه‌ای به آنها پاسخ دادیم و امید است به‌زودی با تصویب آن در هیئت دولت و ابلاغ آن به سازمان، مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: مسائل بازنشستگان، محدود به افزایش مستمری نیست بلکه موضوعات سفرهای زیارتی و سیاحتی، بیمه تکمیلی و رفاهی و سلامتی بازنشستگان و مستمری‌بگیران را در دستور کار داریم. مسائل رفاهی از ضروریات زندگی بازنشستگان است و سازمان تأمین اجتماعی نیز درحال طراحی برنامه‌های خوبی با استفاده از ظرفیت‌های درونی سازمان است که به محض نهایی شدن، اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش ایمنا، طبق افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در سال جاری علاوه بر افزایش ۵۷.۴ درصد حداقل‌بگیران، سایر سطوح ۳۸ درصد به‌علاوه ۵۱۵ هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه خواهد شد و از اردیبهشت‌ماه این افزایش اعمال خواهد شد.

کد خبر 575266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.