تامین انرژی خورشیدی از آلاچیق‌های شهری برای طبقه کم‌درآمد اسپانیا

مقامات شهری در بارسلونا از آغاز طرح آزمایشی خبر داده‌اند که با هدف کاهش هزینه‌های انرژی، به خانواده‌های کم‌درآمد این شهر، انرژی خورشیدی رایگان ارائه می‌شود. برق توسط آلاچیق‌های فتوولتائیک نصب شده در فضاهای عمومی اطراف شهر تولید و تأمین خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری بارسلونا با هدف تعیین خط مشی مناسب برای ایجاد جوامع انرژی خودکفا در شهر، طرح تأمین انرژی خورشیدی آلاچیق‌های شهر برای خانواده‌های کم‌درآمد را در پیش گرفته است؛ این روش برای به حداکثر رساندن استفاده کارآمد از سطوح فضای عمومی در نظر گرفته شده است تا در عین حال برای جوامعی که در مجاورت آنها زندگی می‌کنند، مزایایی به همراه داشته باشد.

طرح آزمایشی با نصب ۱۱ تأسیسات خورشیدی در فضای عمومی آغاز خواهد شد و می‌تواند در مرحله دوم به ۲۰ مورد افزایش یابد. در ابتدا، انتظار می‌رود که حدود ۱۰۱۰ خانوار بتوانند از این طرح بهره‌مند شوند. فاز دوم می‌تواند انرژی بیش از سه هزار خانوار را تأمین کند.

تامین انرژی خورشیدی از آلاچیق‌های شهری برای طبقه کم‌درآمد اسپانیا

با همکاری خدمات اجتماعی، یک کمپین اطلاعاتی در میان خانواده‌هایی که معیارهای دریافت انرژی را دارند و می‌خواهند در پروژه شرکت کنند، ایجاد خواهد شد. در صورتی که تعداد خانواده‌ها بیش از برنامه اولیه باشد، با توجه به اولویت ضوابط آسیب‌پذیری انتخاب خواهند شد و در صورت نیاز قرعه‌کشی نیز انجام خواهد گرفت. یکی از شروط بهره‌مندی از طرح این است که خانواده‌ها باید در فاصله ۵۰۰ متری آلاچیق مولد برق زندگی کنند.

خانواده‌هایی که مایل به بهره‌مندی از این طرح هستند، می‌توانند برای حداقل یک سال از آن استفاده کنند. هدف نهایی این پروژه، فراهم آوردن برق خورشیدی برای بقیه شهروندان است.

هر یک از خانواده‌های این طرح، حدود ۵۰۰ وات انرژی خورشیدی دریافت خواهند کرد که به معنای کاهش ۲۵ درصدی در قبض انرژی سالانه آنها است و تقریباً معادل ۲۰۰ یورو می‌شود.

تامین انرژی خورشیدی از آلاچیق‌های شهری برای طبقه کم‌درآمد اسپانیا

کد خبر 575221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.