حسابرسی وضعیت شرکت اتوبوسرانی قابل قبول است

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر اساس گزارشی که حسابرس از شرکت اتوبوسرانی اعلام کرد، حدود ۳۵ بند را متذکر شده بود که با دقت نظری که مدیریت شرکت اتوبوسرانی در سال ۱۴۰۰ داشت، این موارد به ۱۶ بند کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدامیر سامع امروز _یکشنبه، بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه_ در مجمع عمومی شرکت اتوبوسرانی که در جلسه علنی شورای اسلامی شهر برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس گزارشی که حسابرس از شرکت اتوبوسرانی اعلام کرد، حدود ۳۵ بند را متذکر شده بود که با دقت نظری که مدیریت شرکت اتوبوسرانی در سال ۱۴۰۰ داشت، این موارد به ۱۶ بند کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه قطعاً شرکت اتوبوسرانی در کنترل حساب‌های خود باید تعامل بیشتری با شهرداری برقرار کند، ادامه داد: طی بررسی که از ۱۶ بند شد، مواردی وجود دارد که باید با همت شرکت اتوبوسرانی رفع شود.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: به طور کلی گزارش حسابرسی وضعیت شرکت اتوبوسرانی قابل قبول است و در کمیسیون مربوطه نیز این موارد تأیید شده است.

ضرورت واردات اتوبوس و تاکسی به کشور

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: جای تأسف است که زمان انتظار برای رسیدن اتوبوس ۲۰ دقیقه است، زیرا در گذشته این زمان ۱۰ دقیقه بود، البته از باب جهاد تبیین به این موارد اشاره می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی فرصت خوبی را برای واردات خودرو فراهم کرده است، گفت: به هر منطقی که نگاه کنیم بهترین خدمت در این مصوبه وارد کردن اتوبوس و تاکسی در حوزه حمل‌ونقل شهری است که امیدوارم شهردار اصفهان که به عنوان عضو شورای سازمان همیاری شهرداری‌های کشور انتخاب شدند، از این فرصت برای وارد کردن ۱۰ هزار اتوبوس برای کل کشور استفاده کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: عوارض سوخت که حق مسلم شهرداری‌ها بود را در قالب ارزش افزوده مطرح شد و به نوعی آن را تجمیع کردند، اما در نهایت ارقام حاصل از آن به شهرداری‌ها پرداخت نشد که به نوعی به عقب بازگشتیم و در حالی که به دنبال تحقق مدیریت واحد شهری بودیم در خود موضوعات شهرداری نیز دچار مشکل شدیم، بنابراین امیدواریم نمایندگان مجلس با مکاتباتی که انجام می‌دهند، این موضوع را رفع کنند.

استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در تأمین قطعات اتوبوس

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه، اظهار کرد: درآمد شرکت اتوبوسرانی به صورت عمده از اصفهان‌کارت و کمک بلاعوض شهرداری تأمین می‌شود که باید به درآمدهای غیر از آن نیز توجه داشته باشیم، در این راستا باید تبلیغات روی بدنه اتوبوس و ایستگاه‌های اتوبوس تندرو که قابلیت درآمدزایی دارد، فعال شود.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان کارت شخصی‌سازی نشده و مشخص نیست مالک آنها چه کسی است، تصریح کرد: تأمین قطعات از شرکت‌های داخلی خوب است، اما در این بخش به بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز باید توجه شود.

کد خبر 575213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.