۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳
آغاز طرح تفکیک پسماند در اراک

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: از نیمه اول خردادماه سال جاری طرح تفکیک از مبدا پسماندها بار دیگر در اراک آغاز خواهد شد.

مهدی فدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح تفکیک از مبدا پسماندها از طریق اپلیکیشن «اکو» که توسط شرکتی در مشهد پشتیبانی می‌شود، اجرا خواهد شد و شهروندان اراکی می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن پسماندهای خشک خود را به شهرداری تحویل دهند و هزینه آن را دریافت کنند.

وی ادامه داد: از این پس شهروندان اراکی می‌توانند پس از جمع‌آوری پسماندهای خشک، وارد اپلیکیشن اکو شوند و با اعلام میزان پسماند، نشانی و زمان حضور در منزل، پسماندهای خود را به نیروهای شهرداری تحویل دهند تا نیروهای شهرداری در ساعت مشخص در محل حضور یابند و با دریافت پسماندها مبلغ آن را پرداخت کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک افزود: اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماندها، مزیت‌های بسیاری خواهد داشت که از آن جمله می‌توان به تفکیک پسماندهای خشک و تر، کاهش زباله‌گردی در شهر، بازیافت زباله‌ها و استفاده مجدد از آن اشاره کرد.

وی اظهار کرد: پس از دو سال وقفه در اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماندها این نوید را به شهروندان اراکی می‌دهیم که این طرح با قراردادی که دوباره منعقد شده است، با شیوه بهتری اجرا خواهد شد.

فدوی تاکید کرد: در صدد هستیم به‌زودی با نصب بنرها و استندهای تبلیغاتی در سطح شهر، به طور گسترده طرح تفکیک از مبدا پسماندها را به آگاهی مردم برسانیم.

کد خبر 575179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.