هنرمندان بدانند آنچه دارند از خدا است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: هنرمندان بدانند آنچه دارند از خدا است و باید در راه خدا مصرف شود و اگر در راهی غیر از خدا باشد به خودشان ظلم کردند، حواسمان باشد به نفع کشورمان کار کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امروز _یکشنبه، بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه_ در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در سالن همایش‌های کتابخانه مرکزی اظهار کرد: ارشاد اسلامی به معنای راهنمایی اسلامی است و اگر راهنمایی دینی باشد می‌گویند ارشاد و اگر ضد آن باشد اقوا می‌گویند، بر همین اساس ارشاد معنای بزرگی دارد.

وی افزود: بنابراین مدیرکل جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کار مهم و اساسی را به دست گرفته است، همچنین تمامی اصحاب هنر باید آگاه باشند که خداوند به آن‌ها لطف کرده و هنر را به آن‌ها عنایت کرده است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان تصریح کرد: یکی از معانی شکر خدا این است که نعمت خدا در راه خدا خرج شود و ناشکری این است که نعمت خدا را در غیر از راه خدا خرج کنند، امیرالمومنین (ع) می‌فرماید: «تقوا این است که از نعمت خدا علیه خدا به کار نبریم، وقتی نعمتی خدادادی است اگر در راه غیر خدا خرج شود ناشکری تلقی می‌شود.»

وی خطاب به کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شکر سه جور معنا می‌شود، شکر قلبی (آنچه داریم از خدا است)، شکر لفظی و شکر عملی که آن را در راه خدا به کار می‌بریم، اگر بخواهیم کار خدایی انجام دهیم و ارشاد داشته باشیم باید اول راه خودمان درست باشد و راه و فکر غلط نداشته باشیم.

طباطبایی‌نژاد گفت: اگر بخواهیم مرشد باشیم باید خودمان ارشاد شده باشیم، در این راستا لازم است به نوعی رفتار کنید که وقتی شما را می‌بینند بگویند اهل ارشاد هستند، در این راستا مطلوب است نماز را اول وقت و به جماعت اقامه کنید.

وی اضافه کرد: جوامع دنیا عیب خود را نمی‌گویند و سعی می‌کنند عیب‌ها را بپوشانند، اما هنرمندان ما گاهی عیب خود را فاش می‌کنند و گاهی روزنامه‌نگاران بر روی حرف مسئولان عیب می‌گذارند و آن را منتشر می‌کنند. از این‌رو باید گفت وقتی کار اشتباه یا به تعبیری کثیف انجام شود روح آن فرد آلوده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: هنرمندان بدانند آنچه دارند از خدا است و باید در راه خدا مصرف شود و اگر در راهی غیر از خدا باشد به خودشان ظلم کردند، حواسمان باشد به نفع کشورمان کار کنیم.

کد خبر 575176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.