کشف بیش از ۹هزارمیلیارد ریال انواع کالای اساسی احتکارشده و قاچاق

سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور از کشف بیش از ۹هزارمیلیاردریال انواع کالای اساسی احتکار شده و قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون در کشور، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار «مهدی حاجیان» در یک نشست خبری، صبح امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه_ با اشاره به طرح دولت درخصوص اصلاح یارانه‌ها، اظهار کرد: دولت با شجاعت این طرح را اجرا کرد و همه باید به این طرح کمک و از آن حمایت کنند. این طرح به نفع مردم است و می‌تواند امنیت اقتصادی را برقرار کند.

وی در تشریح اقدامات پلیس در تأمین امنیت اقتصادی، افزود: از ابتدای سال جاری قرارگاه عملیاتی اقتصادی با موضوع مبارزه با قاچاق کالا و جرایم اقتصادی با دستور فرمانده انتظامی کل کشور برقرار شد که بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ تیم عملیاتی در آن فعال هستند.

سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور با اشاره به کشف بیش از ۹ هزار میلیارد ریال انواع کالای اساسی احتکار شده و قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون در کشور، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا به امروز سه میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر روغن خوراکی قاچاق یا احتکار شده توسط مأموران کشف شده است.

زندگی اجتماعی تحت تأثیر احتکار

وی با بیان اینکه در مدت مذکور پنج هزار و ۳۰۰ تن گندم و آرد کشف شده است، خاطرنشان کرد: دو هزار و ۷۰۰ تن نهاده دامی و سه هزار و ۳۰۰ تن برنج نیز در این مدت کشف شده است. همچنین در این بازه زمانی هزار و ۲۸۴ متهم در ارتباط با این جرایم توسط مأموران مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شده‌اند.

به گزارش ایمنا، احتکار یکی از معضلات اقتصادی است که زندگی اجتماعی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. وجود نارسایی در تأمین کالاهای اساسی و اقلام مصرفی موردنیاز مردم از سویی سبب افزایش قیمت‌ها شده و به نوبه خود موجبات تنگ شدن معیشت آنها را فراهم می‌آورد و از سویی نیز امنیت روانی مردم جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

کد خبر 575160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.