۸هزار قطعه کوسه قاچاق در چابهار کشف شد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان‌وبلوچستان گفت: هشت هزار قطعه کوسه و مقادیری باله کوسه در یکی از سردخانه‌های چابهار کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «داوود میرشکار» اظهار کرد: پیرو کشف چندین محموله کوچک کوسه در مرکز استان سیستان‌وبلوچستان، مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست استان با رصد اطلاعاتی و همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موفق به شناسایی یکی از بزرگ‌ترین عوامل قاچاق کوسه ماهیان در شهرستان چابهار شدند.

وی افزود: محموله مذکور شامل هشت هزار قطعه کوسه و بیش از این مقدار باله کوسه بود که پس از اخذ دستور مقام قضائی در یکی از سردخانه‌های شهرستان چابهار، کشف و ضبط شد و متخلفان مربوطه جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضائی این شهرستان معرفی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان‌وبلوچستان افزود: کوسه ماهیان با توجه به نقش مهم آن‌ها در سر زنجیره هرم غذایی دریا ضامن سلامت غذایی تنوع‌زیستی دریا و انسان‌ها هستند؛ به همین دلیل در کانون توجه دوستداران محیط‌زیست و سازمان‌های بین‌المللی قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: قانون‌گذار جرایم بالایی در صورت صید غیرمجاز و تجارت غیرقانونی این گونه‌های با ارزش حیات در نظر گرفته است.

به گزارش ایمنا، به استناد قوانین شکار، حمل، عرضه و فروش جانوران وحشی زنده و اجزای بدن آن‌ها بدون کسب پروانه و مجوز از سازمان حفاظت محیط‌زیست ممنوع است.

کد خبر 575157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.