از کشف ۲ هزار تن برنج احتکار شده تا قتل یک مرد با وینچستر برای ازدواج

کشف دو هزار تن برنج احتکار شده، کشف جسد دختربچه ربوده شده، پیدا شدن پنج کوهنورد گمشده در ارتفاعات خلنو، بازداشت یک مرد با ۲۲ هزار داروی کمیاب و قاچاق، انهدام باند بزرگ قاچاق سلاح و مهمات در نقطه صفر مرزی، قتل یک مرد با وینچستر برای ازدواج را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جریان گشت بازرسی و نظارت بر بازار کالاهای اساسی که با حضور عوامل سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت صمت و پلیس امنیت اقتصادی در حال انجام است، یک انبار احتکار مواد غذایی در شهر ری کشف شد. انبار مذکور حاوی دو هزار تن برنج و بیش از ۱۰۰ تن روغن خوراکی و چندین تن زردچوبه، انواع حبوبات و تن ماهی بود که به دستور رئیس سازمان تعزیرات حکومتی پلمب خواهد شد.

پس از تکمیل صورت‌جلسه تخلف توسط قاضی حاضر در محل، مبلغ ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی برای این پرونده صادر شد و آن بخشی از کالاهایی که قابل مصرف باشد توسط نماینده جهاد کشاورزی ری، با قیمت مصوب بین مردم توزیع می‌شود.

کشف جسد دختربچه ربوده شده

قاضی عارفی راد، بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای مشهد با تأیید خبر قتل یک دختربچه سه ساله، از دستگیری فردی متهم به قتل وی خبر داد. این دختربچه سه ساله که بیستم اردیبهشت‌ماه در مهدی‌آباد مشهد ربوده شده بود، امروز جسد وی در همان محله کشف شد و متهم به قتل شناسایی و دستگیر شده و تحقیقات اولیه در خصوص نحوه و انگیزه این قتل دلخراش در حال انجام است.

پیدا شدن پنج کوهنورد گمشده در ارتفاعات خلنو

شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اعلام خبر گم شدن پنج کوهنورد در ارتفاعات «خلنو» از روز گذشته، اظهار کرد: حدود ساعت ۲۲:۳۰ شب گذشته طبق تماس با شماره ۱۱۲ و اعلام حادثه‌ای مبنی بر گم شدن دو کوهنورد در ارتفاعات خلنو که در منطقه البرز مرکزی قرار دارد، بلافاصله امدادگران پایگاه شمیرانات به محل حادثه اعزام شدند و عملیات جست‌وجو و نجات را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه تلاش تیم اعزامی اول در ساعت پنج صبح بی نتیجه ماند و گروه به پایگاه بازگشت، افزود: در ادامه عملیات جست‌وجو و نجات کوهنوردان گم شده، امروز صبح با مساعد شدن شرایط تیم واکنش سریع با بالگرد به محل حادثه اعزام شده و عملیات گشت هوایی را انجام دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران ادامه داد: ساعتی پیش طبق تماس دریافتی از تیم پنج نفره‌ای که به ارتفاعات خلنو صعود کرده بود مشخص شد این تیم مسیر خود را پیدا کرده و در حال بازگشت است و خوشبختانه هر پنج نفر در سلامت کامل هستند.

بازداشت یک مرد با ۲۲ هزار داروی کمیاب و قاچاق

سرهنگ امیرهوشنگ امیری، سرکلانتر هفتم پیشگیری تهران بزرگ اظهار کرد: به دنبال دریافت اخبار متعددی مبنی بر فروش داروهای کمیاب و غیرمجاز خارجی در بازار ناصرخسرو تهران، رسیدگی به موضوع را تیمی از مأموران کلانتری ۱۱۳ بازار بر عهده گرفتند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی‌جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند، افزود: مأموران روز گذشته متهم را در بازار ناصر خسرو حین فروش دارو دستگیر و پس از اخذ مجوز قضائی با مراجعه به مخفیگاه وی، ۲۲ هزار داروی کمیاب و خارجی و فاقد هرگونه مجوز معتبر را کشف کردند.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم ۴۱ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و فروش داروهای غیرمجاز و فاقد مجوز بهداشتی لازم در بازار ناصر خسرو اعتراف کرد و کارشناسان ارزش داروهای کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه خرید داروهای غیرمجاز و غیربهداشتی امکان تشدید بیماری و حتی مرگ را به دنبال خواهد داشت، خاطرنشان کرد: پرونده و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

انهدام باند بزرگ قاچاق سلاح و مهمات در نقطه صفر مرزی

سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی انتظامی کشور اظهار کرد: مرزبانان هنگ مرزی ثلاث باباجانی حین پایش و کنترل هوشمند مرزهای غرب کشور، باند بزرگ قاچاق سلاح و مهمات را در نقطه صفر مرزی مشاهده کردند. مرزبانان برای مقابله با قاچاقچیان، بلافاصله به اجرای کمین هدفمند پرداخته و توانستند در عملیاتی مقتدرانه باند قاچاق سلاح را در مرزهای غرب کشور متلاشی کنند.

وی با بیان اینکه قاچاقچیان که تاب مقابله در برابر مرزبانان را نداشته کوله‌های همراه خود را رها و به سمت خاک کشور مقابل متواری شدند، افزود: مرزبانان با بررسی کوله‌های رها شده ۳۶ قبضه سلاح جنگی کلت کمری و چهار قبضه سلاح کلاشینکف کشف کردند.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور با تأکید بر اینکه تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده ادامه دارد، خاطرنشان کرد: مرزبانان غیور و سلحشور مرزبانی انتظامی کشور به صورت شبانه روزی و با تیزبینی و درایت، بر مرزها اشراف کامل دارند و با تمام توان مانع ورود سلاح و مهمات و قاچاق انواع کالا به کشور می‌شوند.

قتل یک مرد با وینچستر برای ازدواج با همسر

پژو سوار نقاب داری که با شلیک در مشهد، جان مرد بی گناهی را گرفت تا به خواسته پلید خود برسد، در حالی سپیده دم چهارشنبه گذشته به چوبه دار سپرده شد که همدست او در طراحی این نقشه شوم نیز باید ۱۵ سال زندان و ۹۹ ضربه شلاق را تحمل کند.

مدت‌ها بود که به اختلافات خانوادگی دامن می‌زد تا از شوهر خود طلاق بگیرد. او قبل از آنکه با پسرعمه خود ازدواج کند با یکی از جوانان هم روستایی خود ارتباط داشت اما زمانی که مرتضی به خواستگاری آمد پای سفره عقد نشست و زندگی مشترک خود را با پسرعمه‌اش آغاز کرد.

این در حالی بود که مصطفی دست بردار نبود و همچنان سعی داشت به ارتباط پنهانی خود با او ادامه دهد تا اینکه سکینه و شوهرش برای ادامه زندگی مشترک به مشهد مهاجرت کردند اما ارتباط مصطفی با او به فضای مجازی تلگرام کشید و درحالی که سکینه صاحب فرزند پسری نیز شده بود به بهانه‌های مختلف با مصطفی قرار می‌گذاشت و در مشهد یا روستای محل اقامت پدر و مادرش به دیدار او می‌رفت تا اینکه مرتضی متوجه ماجرا شد.

او برای آنکه از آبروریزی خانوادگی جلوگیری کند تلاش کرد تا بدون درگیری و رسوایی همسر ۲۰ ساله خود را طلاق بدهد اما شرط کرد که به هیچ وجه حضانت پسر کوچک را به همسرش نخواهد داد. همین موضوع به اختلافات خانوادگی شدت بخشید چراکه سکینه هم ادعا می‌کرد فرزندش را دوست دارد و باید سرپرستی او را به عهده بگیرد.

بر اساس محتویات این پرونده جنایی حاکی است که سکینه برای آنکه به خواسته شوم خود برسد به هر حیله و ترفندی متوسل می‌شد تا اینکه ماجرای قتل همسرش را با «مصطفی – خ» درمیان گذاشت. افکار پلیدی ذهن او را درگیر کرده بود. چندین نقشه شیطانی را برای قتل بی سروصدای شوهرش به همراه مصطفی (جوان ۲۳ ساله) طرح کرد اما موفق به اجرای آن نشدند تا اینکه روزی قتل مسلحانه در ذهن او نقش بست.

سکینه با ترغیب‌های شیطانی جوان ۲۳ ساله وارد ماجرای خطرناکی شده بود که قصد داشتند با شیوه‌ای بی رحمانه جان مرد بی‌گناهی را بگیرند و کودکی را از داشتن پدر محروم کنند. بالاخره طراحی این نقشه هولناک به پایان رسید و مصطفی برای خرید سلاح به گالیکش رفت چراکه از طریق تلگرام با فروشنده سلاح در شهرهای شمالی کشور قرار گذاشته بود.

طولی نکشید که مقدمات این جنایت وحشتناک تگزاسی فراهم شد. دوازدهم آذر سال ۹۸ بود که مصطفی به بهانه شرکت در مجلس عروسی یکی از دوستان خود به سراغ برادرش در یکی از روستاهای خراسان شمالی رفت و خودرو پژو پارس او را به امانت گرفت تا به سبزوار برود اما او طبق نقشه سلاح وینچستر را برداشت و به طرف مشهد حرکت کرد.

مستقیم به بولوار شهید فکوری (محل اقامت زوج جوان) رفت تا یک بار مسیر شلیک و فرار را طبق نقشه بررسی کند. وقتی همه چیز را آماده دید، اجرای جنایت را آغاز کرد. حدود ساعت ۱۹:۳۰ بود که دوباره به خیابان شقایق در بولوار شهید فکوری رسید. پلاک پژو پارس را مخدوش کرده بود و نقاب به چهره داشت تا شناسایی نشود.

از سوی دیگر طبق نقشه شیطانی، سکینه برخی از اطرافیانش را که آن شب مهمان او بودند به بهانه دیدار از مراکز تفریحی و زیارتی به بیرون از خانه کشاند تا زمانی که همسر ۲۵ ساله‌اش به منزل باز می‌گردد، کسی در آنجا نباشد. دقایق به کندی سپری می‌شد و مهاجم نقابدار در افکار خود فرورفته بود که ناگهان مرتضی را درحالی دید که با کلید در خانه را گشود و قبل از آنکه او بتواند از خودرو پیاده شود به داخل منزل رفت و در حیاط را بست «مرتضی – ش» هراسان با سکینه تماس گرفت و باز هم از عقیم ماندن نقشه قتل مسلحانه خبر داد.

با وجود این از سکینه خواست هر طور شده دوباره شوهرش را به بیرون از منزل بکشاند. در این هنگام فکر پلید دیگری به ذهن زن ۲۰ ساله رسید او بلافاصله گوشی تلفن را برداشت و با شوهرش تماس گرفت او مدعی شد برای تهیه شام مهمانان و صبحانه آنها نیاز به خرید شیر و سیب زمینی و پیاز دارد و از همسرش درخواست کرد هرچه سریع‌تر به خرید برود تا قبل از آنکه با مهمانان به خانه برسد.

مرتضی هم بی خبر از حادثه تلخی که انتظارش را می‌کشد، بی درنگ از خانه بیرون زد و به آن سوی خیابان رفت و از خواربارفروشی محله خرید کرد. در این لحظه مهاجم مسلح که او را زیر نظر داشت از خودرو پیاده شد و در حالی که اسلحه وینچستر را در دست می‌فشرد به سمت مرتضی رفت که به چند قدمی خانه رسیده بود. او فریاد زد «وایستا، وایستا!» و به محض اینکه مرتضی به عقب بازگشت ناگهان صدای شلیک‌های هولناک در فضا پیچید و جوان ۲۵ ساله نقش بر زمین شد.

دقایقی بعد در حالی نیروهای امدادی و پلیسی با تماس اهالی به محل حادثه رسیدند که حوضچه‌ای از خون تشکیل شد و جوان ۲۵ ساله دیگر نفس نمی‌کشید. با گزارش این جنایت وحشتناک به مقام قضائی، بلافاصله قاضی کاظم میرزایی (قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه) عازم محل شد و به تحقیق در این باره پرداخت.

قاضی وقت شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بر اساس تجربیات قضائی، دستورات ویژه‌ای را برای شناسایی مهاجم نقابدار صادر کرد و بدین ترتیب گروه ویژه‌ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با هدایت سرهنگ کارآگاه جواد شفیع‌زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) مأموریت یافتند تا بررسی‌های گسترده‌ای را در این‌باره آغاز کنند.

آنها پس از حدود یک ماه فعالیت‌های اطلاعاتی و تحقیقات محرمانه به سرنخ‌هایی از یک ارتباط شیطانی رسیدند و بررسی‌های خود را در این خصوص متمرکز کردند. از سوی دیگر نیز بازبینی دوربین‌های ترافیکی ردی از یک خودرو پژو پارس سفید رنگ را نمایان ساخت که روز وقوع جنایت با پلاک دستکاری شده در محل حادثه پارک بود.

با این بررسی‌های پنهانی، همسر ۲۰ ساله متهم نیز به طور غیرمحسوس تحت نظر پلیس قرار گرفت و مشخص شد که بعد از جنایت، به منزل پدری خود در یکی از روستاهای خراسان شمالی رفته است. از طرف دیگر با لو رفتن پلاک اصلی پژو پارس هم مشخص شد که مالک آن در همان روستا حضور دارد؛ بنابراین کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با انجام تحقیقات و رصدهای اطلاعاتی متوجه شدند که برادر مالک خودرو همان فردی است که در فضای مجازی با سکینه ارتباط دارد.

به همین دلیل و با دستور قاضی میرزایی، کارآگاهان به خراسان شمالی رفتند و «مصطفی – خ» را در یک کارگاه بلوکه سازی دستگیر کردند. آنها دقایقی بعد هم حلقه‌های قانون را بر دستان سکینه گره زدند که در منزل پدر خود به سر می‌برد. با انتقال متهمان به مشهد، مصطفی به قتل مسلحانه «مرتضی – ش» با انگیزه ارتباط شیطانی با همسر وی اعتراف کرد و بدین ترتیب این پرونده جنایی با صدور کیفرخواست، به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد.

قضات دادگاه پس از چندین جلسه محاکمه که به ریاست یکی از قضات با تجربه دادگستری خراسان رضوی برگزار شد. با استناد به دلایل محکمه‌پسند و انکارناپذیر رأی به قصاص نفس «مصطفی – خ» دادند و او را به جرم ارتباط نامشروع نیز به تحمل ۹۹ ضربه شلاق محکوم کردند.

همچنین بر اساس رأی دادگاه، سکینه متهم ردیف دوم نیز به تحمل ۱۵ سال زندان و ۹۹ ضربه شلاق محکوم شد که این رأی به تأیید دیوان عالی کشور هم رسید. با ارسال پرونده به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و با فراهم شدن مقدمات اجرای حکم قصاص نفس، متهم ردیف اول این پرونده سپیده دم روز چهارشنبه گذشته در زندان مرکزی مشهد پای چوبه دار رفت و در حضور قاضی اجرای احکام، به مجازات رسید تا فرجام اقدامات شیطانی او بار دیگر درس عبرتی برای افرادی باشد که نقشه‌های شومی را در سر می‌پرورانند.

کد خبر 575062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.