لزوم نگاه ویژه به بودجه‌ مراکز پژوهشی

معاون پژوهشکده قلب‌وعروق اصفهان گفت: به‌رغم تمام افتخاراتی که این پژوهشکده کسب کرده، یکی از مشکلاتی که از ابتدا موجب بروز اختلالاتی در روند فعالیت شده، کمبود بودجه است. میزان مصوبه این مرکز از همان ابتدا در مقایسه با مراکز مشابه بسیار ناچیز است.

نوشین محمدی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه پژوهشکده قلب یکی از برجسته‌ترین مراکز تحقیقاتی ایران است، اظهار کرد: از سال ۱۳۷۱ این پژوهشکده فعالیت خود را در زمینه تحقیقات پایه و کاربردی به منظور پیشگیری و کنترل بیماری‌های قلبی‌وعروقی آغاز کرده است.

وی افزود: در سال ۱۳۷۳ پژوهشکده قلب‌وعروق اصفهان موفق به اخذ ردیف بودجه مستقل از سازمان برنامه و بودجه شد؛ همچنین به عنوان مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی در منطقه مدیترانه شرقی فعالیت می‌کند.

معاون پژوهشکده قلب‌وعروق اصفهان ادامه داد: این پژوهشکده در طول فعالیت خود افتخارات بسیاری برای ایران کسب کرده است و رئیس و مؤسس این پژوهشکده نیز با تلاش‌های خود موجب توسعه پژوهشکده در سطح کشور و حتی جهان شد.

وی در رابطه با مشکلات این پژوهشکده گفت: علی‌رغم تمام افتخاراتی که پژوهشکده کسب کرده است، یکی از مشکلاتی که از ابتدا باعث بروز اختلالاتی در روند فعالیت شده، کمبود بودجه است. پژوهشکده قلب‌وعروق اصفهان از سال ۱۳۷۳ دارای ردیف بودجه است، اما متأسفانه میزان مصوبه این مرکز از همان ابتدا در مقایسه با مراکز مشابه بسیار ناچیز است.

محمدی‌فرد تاکید کرد: اگر این بودجه این پژوهشکده را با مراکز دیگر مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که مقدار بودجه این پژوهشکده نسبت به مراکزی که رتبه‌های پایین‌تری دارند، نیز کمتر است و این امر هر ساله با توجه به افزایش حقوق و مزایای کارکنان کاهش می‌یابد.

وی افزود: متأسفانه بودجه سالانه این پژوهشکده با افزایش حقوق و مزایای کارکنان هم راستا نیست؛ همین مسئله موجب افزایش کسری بودجه می‌شود، این امر موجب شده فعالیت‌های پژوهشی این مرکز تحت‌الشعاع قرار بگیرد و برای دستیابی به اهداف خود با مشکل مواجه شود.

معاون پژوهشکده قلب‌وعروق اصفهان اظهار کرد: با توجه به سابقه ممتاز این پژوهشکده در سطح ملی و بین‌المللی، امیدواریم درخصوص افزایش اعتبار پژوهشکده قلب‌وعروق اقدامی صورت بگیرد و با فعالیت‌ها و افتخارات این مرکز، تناسب داشته باشد.

کد خبر 575058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.