۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۷
انتظار ۳۰ساله ششجوان برای آسفالت!

مشکل معابر خاکی محله ششجوان، حرف دیروز و امروز نیست؛ حرف سه دهه است. زمانی که از شهروندان درباره نخستین انتظارشان از مدیریت شهری پرسیده می‌شود، پاسخ واحدی می‌دهند: آسفالت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آسفالت، مطالبه چند ساله و انتظار پیش‌پاافتاده شهروندان محله ششجوان است. زمانی که از الحاق ۳۰ ساله ششجوان به شهر بویین‌ومیاندشت صحبت می‌کنیم، باید محله‌ای در ذهن خود مجسم سازیم که از حداقل امکان برخوردار باشد؛ اما با گذشت سه دهه هنوز کوچه پس‌کوچه‌های ششجوان خاکی است.

مشکل آسفالت معابر محله ششجوان، حرف دیروز و امروز نیست؛ حرف سه دهه است. زمانی که از شهروندان درباره نخستین انتظار آنان از مدیریت شهری پرسیده می‌شود، پاسخ واحدی می‌دهند، آسفالت؛ درخواستی که در سفر استاندار اصفهان به شهرستان بویین‌ومیاندشت و بازدید از محله ششجوان مطرح شد.

«سیدرضا مرتضوی» استاندار اصفهان در جلسه مشترک شورای اداری استان و بویین‌ومیاندشت با انتقاد از وضعیت محله ششجوان، گفت: تبدیل این محله به روستا در دستور کار قرار می‌گیرد تا از محل اعتبارات بنیاد مسکن جهت ساماندهی معابر محله استفاده شود.

انتظار ۳۰ ساله آسفالت معابر

محمد میرزایی از شهروندان محله ششجوان، می‌گوید: ۳۰ سال است معابر این محله آسفالت نشده است. نخستین مطالبه شهروندان در سفر استاندار اصفهان و بازدید از محله ششجوان، آسفالت و جدول‌گذاری تمام معابر محله بود.

وی می‌افزاید: اجرای پروژه فاضلاب شهری در محله ششجوان مزید بر علت بوده و موجب برخاستن گردوغبار و گل‌ولای در این منطقه شده و زندگی را برای شهروندان سخت کرده است.

با بارش باران کوچه‌ها پر از گل‌ولای می‌شود

محمدصدیق از دیگر شهروندان محله ششجوان می‌گوید: شروع زمستان روزهای سخت زندگی در این محله را با خود به همراه می‌آورد؛ کوچه‌های پر از گل‌ولای می‌شود پیرمردها، کودکان و دانش‌آموزان برای عبور از کوچه‌های باید تا زانو در گل فرو بروند.

وی می‌افزاید: رفت‌وآمد در کوچه‌های خاکی محله در فصل تابستان نیز قابل تحمل نیست و با کمترین بارش کوچه‌های خاکی تبدیل به گل‌ولای می‌شود.

الحاق ششجوان به شهر و محرومیت بیشتر

محمد ابراهیمی از دیگر شهروندان محله ششجوان تاکید می‌کند: اگر محله ششجوان به شهر الحاق نشده بود، شاید با استفاده از راهکارها و مزایای طرح هادی آسفالت می‌شد؛ ششجوان در گذشته آبادترین و سرسبزترین روستای بویین‌ومیاندشت بود؛ اما از زمانی که به شهر الحاق شد، روزبه‌روز بر محرومیت آن افزوده شد.

وی می‌گوید: در فصل زمستان حتی در طول روز و با گرم‌تر شدن هوا، نمی‌توان با خودرو از مرکز شهر وارد محله شد، دانش‌آموزان در راه برگشت از مدرسه تا زانو در گل و آب فرو می‌روند؛ مسئولان شهری باید برای آسفالت محله اقدام جدی کنند.

این شهروند می‌افزاید: ششجوان از مناطق کمتر توسعه‌یافته شهر است، امکانات تفریحی و ورزشی ندارد و تنها ورزشگاه محله نیز به لانه کبوتران تبدیل شده است.

ششجوان از مناطق کمترتوسعه‌یافته شهر است

سیداحمد عبداللهی، شهردار بویین‌ومیاندشت درخصوص مطالبه شهروندان محله ششجوان برای اجرای آسفالت کوچه و معابر اصلی، اظهار می‌کند: ۱۷ سال گذشته روستای ششجوان به شهر بویین‌ومیاندشت الحاق شد؛ اما این محله هنوز هم از مناطق کمتر توسعه‌یافته شهر بوده و با وجود ۹۰۰ نفر سکنه از خدمات کمتری بهره‌مند شده است.

وی می‌افزاید: سال ۱۳۹۷ پروژه فاضلاب شهری بویین‌ومیاندشت اجرا شد. اجرای این پروژه موجب تخریب معابر اصلی و خسارت به زیرساخت‌های اصلی شهر شده است.

شهردار بویین‌ومیاندشت تصریح می‌کند: اداره آب‌وفاضلاب شهرستان خسارت اجرای پروژه فاضلاب شهری را به شهرداری پرداخت نکرده است تا ترمیم ترانشه انجام شود.

عبدالهی می‌گوید: ترمیم ترانشه در این محل نیاز به ۵۰۰ تن قیر به ارزش حدود پنج میلیارد تومان دارد که تأمین آن در توان شهرداری نیست؛ بنابراین اگر معاونت عمرانی استانداری مازاد بر سهمیه، ۵۰۰ تن قیر رایگان تخصیص دهد، شهرداری می‌تواند ظرف مدت یک ماه سفره گل‌ولای خیابان‌های محله ششجوان را با اجرای آسفالت جمع کند.

وی خاطرنشان می‌کند: کارخانه تولید آسفالت به صورت مشترک با شهرداری چادگان و فریدن فعالیت دارد، هر سال از اردیبهشت‌ماه تا آخر مهرماه کارخانه آسفالت منطقه با ظرفیت ۶۰۰ تن در روز تولید آسفالت دارد. در صورت تخصیص قیر از ظرفیت کارخانه برای تولید آسفالت استفاده می‌کنیم.

ششجوان ۳۷۰ مشترک آب‌وفاضلاب دارد

«داوود باتوانی» مدیر آبفای بویین‌ومیاندشت با اشاره به اجرای پروژه فاضلاب شهری در محله ششجوان و پیشرفت ۹۷ درصدی پروژه فاضلاب شهری، می‌گوید: در محله ششجوان شش کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شده است.

وی می‌افزاید: در این محله ۳۷۰ مشترک داریم و تاکنون ۶۰ فقره انشعاب نصب شده؛ قیمت هر فقره انشعاب ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

رئیس اداره آبفای بویین‌ومیاندشت تاکید می‌کند: نصب انشعاب در مسیرهایی که شبکه فاضلاب اجرا شده، امکان‌پذیر است؛ بنابراین نیاز است شهروندان با خرید به‌موقع انشعاب با شهرداری همکاری کنند تا آسفالت معابر سریع‌تر انجام شود.

کد خبر 575055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.