بیش از ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کتاب به‌فروش رسید

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران گفت: آمار فروش مجازی تا شب گذشته (پایان روز سوم نمایشگاه) فروش بخش حضوری نمایشگاه در مجموع بیش از ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که از این رقم بیش از ۲۵۴ میلیارد ریال در بخش فیزیکی و بیش از ۱۶۱ میلیارد ریال در بخش مجازی نمایشگاه به مخاطبان عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی رمضانی امروز _ شنبه، بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه _ در نشست خبری با حضور خبرنگاران، اظهار کرد: توجه نمایشگاه کتاب امسال به حوزه‌های جنبی کتاب است. هر کتاب برای انتخاب و خریده شدن سه تا پنج ثانیه فرصت می‌خواهد که این مورد به هنر طراح جلد بستگی دارد، تصویرگران ایرانی در حال رقابت با تصویرگران جهانی هستند و در این راستا جوایزی را کسب می‌کنند.

وی افزود: تصویرگری، صفحه‌آرایی و انتخاب فونت فرعی نیست، بلکه می‌تواند موجب توجه بیشتر مخاطبان و فروش بیشتر کتاب شود، همچنین این موارد می‌تواند تأثیر منفی در جذب مخاطب داشته باشد.

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران ادامه داد: برای اینکه نمایشگاه کتاب بیشتر وجهه فرهنگی داشته باشد باید به این موارد بیشتر توجه شود و به همین دلیل امسال مکانی در شبستان اصلی برای اینگونه فعالیت‌ها در نظر گرفته شده بود، اما با توجه به استقبال زیاد ناشران مجبور خارج کردن فعالیت‌های فرهنگی از نمایشگاه شدیم.

وی با بیان اینکه در خصوص بازی‌های فکری در آئین‌نامه تصریح شده است که فروش کالاهای غیرمرتبط با کتاب ممنوع است، افزود: به دلیل ارتکاب همین تخلف در سال گذشته، امسال یکی از باسابقه‌ترین و بزرگ‌ترین ناشران کودک و نوجوان نیستیم، بنابراین اگر ناشری بازی فکری غیرمنظم به کتاب عرضه کند، تخلف محسوب می‌شود و با آن برخورد خواهد شد.

رمضانی در خصوص غرفه‌های روستا و عشایر، گفت: تمامی فعالیت‌های فرهنگی از جمله روستا و عشایر نمایشگاه به دلیل استقبال اولیه ناشران و محدودیت محیط به بیرون از شبستان منتقل شد.

وی با بیان اینکه مطابق آئین‌نامه، استفاده از کارت‌خوان غیر از بانک صادرات تخلف است. البته کارت‌خوان ناشران همگی به خانه کتاب متصل نیست، افزود: از مجموع ۱۷۰۰ ناشری که در نمایشگاه حضور دارند، تقریباً ۱۴۰۰ غرفه کارت‌خوان متصل به حساب ناشر است، اما برخی از ناشران حقوقی به حساب خانه کتاب متصل شدند.

سخنگوی نمایشگاه کتاب خاطرنشان کرد: در خصوص چرخ بارها باید گفت که این عزیزان با کاور مشخص در نمایشگاه حضور دارند، همچنین برای آن‌ها قبض با مهر پیمانکار صادر می‌شود. حداکثر مبلغی که چرخ بارها برای مسیر طی شده باید دریافت کنند ۷۰ هزار تومان است و با موارد بیش از این مبلغ برخورد خواهد شد.

وی گفت: علاوه بر وزرا و معاونان آنها، امروز سخنگوی محترم دولت از نمایشگاه بازدید به عمل آورد. همچنین سفیر قطر از بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب بازدید کرد و مدیر انتشارات اکسیمو روسیه نیز با قائم مقام نمایشگاه دیدار داشت.

رمضانی ادامه داد: غرفه اتحادیه ناشران افغانستان هم در بخش بین‌الملل و در سایر بخش‌ها راه‌اندازی شد.

وی در خصوص محتوای کتاب‌های نمایشگاه، تصریح کرد: این مورد توسط کمیته نظارت نمایشگاه کنترل خواهد شد و کتب بدون مجوز و کتبی خارجی که از گمرک نمایشگاه گذر نکرده باشند تصمیم‌گیری خواهد شد تا نمایشگاه محتوای سالم در چارچوب مقررات ارائه کند.

رمضانی اظهار کرد: در حیاط یاس مصلا بخش ویژه‌ای متناسب با شعار سال و فناوری‌های نرم حوزه فرهنگ برپا شده است.

وی در خصوص آمار فروش نمایشگاه گفت: آمار فروش مجازی تا شب گذشته (پایان روز سوم نمایشگاه) فروش بخش حضوری نمایشگاه مجموعاً بیش از ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که از این رقم بیش از ۲۵۴ میلیارد ریال در بخش فیزیکی و بیش از ۱۶۱ میلیارد ریال در بخش مجازی نمایشگاه به مخاطبان عرضه شده است.

کد خبر 575033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.