واردات و ترخیص کالا از گمرک دبی
واردات و ترخیص کالا از گمرک دبی

از آنجایی که بازار تجارت با کشور دبی بسیار داغ و پر رونق شده است بد نیست کمی بیشتر درباره واردات و ترخیص کالا از گمرک دبی بدانید تا در تجارت خود موفق تر از قبل عمل کنید.

صادرات، واردات و ترخیص کالا از گمرک دبی

با ما همراه شوید تا از صفر تا صد واردات کالا از دبی را برایتان شرح دهیم و بگوییم که برای ترخیص کردن کالاهای خود از دبی باید چه قوانینی را رعایت کنید.

روند واردات و ترخیص کالا از گمرک دبی

خب، همانطور که در بخش مقدمه هم اشاره کرده‌ایم برای تجارت با کشور دبی در زمینه واردات و ترخیص کردن کالا باید قبل از هر اقدامی درباره قوانین بین‌المللی و داخلی کشور امارات اطلاعات به روز در اختیار داشته باشید دلیل آن هم این است که خرید کالا و انتقال و ترخیص آن از این کشور باید طبق قوانین و ضوابط کشور دبی انجام شود.

آشنایی به روز داشتن درباره این قوانین به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید نسبت به فعالیت‌های بازرگانی که در دبی انجام می‌دهید اطلاعات دقیقی در اختیار داشته باشید و طبق آن‌ها با یک برنامه‌ریزی دقیق و اصولی در کوتاه‌ترین زمان ممکن کالاهایتان را به کشور وارد کنید.

بنابراین به خاطر داشته باشید چنانچه قصد واردات کالا از دبی را دارید لازم است درباره قوانین و چگونگی واردات و صادرات کالا از دبی مطلع باشید و با سیاست گذاری‌های انجام شده توسط دولت امارات متحده عربی آشنا شده و با توجه به کاهش تعرفه‌های گمرکی اقدام به تجارت کنید.

اظهارنامه ترخیص کالا از گمرک دبی

یکی از مواردی که باید در واردات و ترخیص کالا از گمرک دبی به آن اهمیت زیادی دهید اظهار نامه گمرکی می‌باشد. در حقیقت هدف از ارائه اظهار نامه گمرکی مشخص کردن کالاهای وارداتی و صادراتی برای گمرک می‌باشد.

برای تنظیم کردن این اظهار نامه باید توجه به قوانین گمرکی کشوری که قصد دارید کالاهای خود را به آنجا وارد و یا صادر کنید را هم در نظر داشته باشید.

فراموش نکنید که شما وقتی می‌خواهید ترخیص کالا از گمرک را انجام دهید توسط این اظهار نامه خودتان و کالاهایتان را از قبل به گمرک معرفی کرده‌اید. در ضمن به خاطر داشته باشید که هزینه‌های گمرکی کالا و مجوزهای لازم جهت ترخیص و یا بارگیری کالا با توجه به اظهارنامه ترخیص کالا برآورد و صادر می‌شود.

شرکت‌های بازرگانی در دبی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید شرکت فقیهی تریدینگ یکی از بهترین شرکت بازرگانی ایرانی واقع در دبی می‌باشد که می‌توانید صفر تا صد کارهای مربوط به صادرات، واردات کالاهای خود را به آن بسپارید.

این شرکت با سال‌ها تجربه در این زمینه سعی دارد تا کالاهای وارداتی و یا صادراتی شما را با مناسب‌ترین قیمت و بیشترین سرعت از گمرک خارج کرده و به دست مصرف کننده‌های اصلی برساند.

با توجه به این مسئله که واردات کالا از دبی به ایران از جذاب‌ترین تجارت‌های دنیا می‌باشد بازرگانان زیادی به آن علاقه مند می‌باشند.

شما تجار و بازرگانان عزیزی که هنوز به آن تجربه و دانش کافی در امر واردات و ترخیص کالا از دبی نرسیده‌اید بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که صفر تا صد کارهای مربوط به تجارت خود را به فقیهی تریدینگ واگذار کنید.

فقیهی تریدینگ کالاهای وارداتی و یا صادراتی شما را از طریق گمرک دبی یا گمرک جبل علی به ایران ارسال خواهد کرد و این تضمین را می‌دهد که کالاهای شما صحیح و سالم به دستتان برسند.

در ضمن برای ترخیص کالاهایتان از دبی نیازی نیست که عوارضی پرداخت کنید چرا که گمرک جبل علی در منطقه‌ای آزاد واقع شده است و در کل این قوانین گمرکان امارات است که برای ترخیص کالا از این کشور هزینه گمرکی دریافت نمی‌کنند.

واردات کالا از دبی

محاسبه هزینه‌های ترخیص کالا از گمرک

شاید شما هم جز آن دسته از تجاری باشید که گمان می‌کنید هرگز نمی‌توان هزینه‌های گمرکی را دقیقاً قبل از اینکه کالا از گمرک ترخیص شود تعیین کرد.

خب، دلیل این تصور این است که موارد زیادی برای تعیین قیمت نهایی هزینه‌های ترخیص از گمرک تأثیر گذار می‌باشند. مواردی همچون: قیمت تمام شده کالا، شرایط فروش کالا در بازار داخلی و میزان تقاضا آن، اینکه کالا در دسته نیازهای اولیه قرار می‌گیرد یا خیر و....

فراموش نکنید که برای ترخیص کردن کالاهای خود از گمرک دبی نیاز به ارائه پروفرما یا پیش فاکتور به گمرک امری واجب و ضروری است.

در ادامه اشاره‌ای مختصر به هزینه‌هایی کرده‌ایم که باید برای خرید کالا از دبی پرداخت کنید تا بتوانید روند قانونی ترخیص کردن و واردات آن‌ها را به درستی انجام دهید.

هزینه‌های مربوط به خرید کالا در دبی

هزینه‌های مربوط به خرید کالا در دبی شامل موارد زیر می‌باشند.

  • هزینه‌های بیمه کالا
  • هزینه‌های مربوط به حمل و نقل کالا
  • هزینه بارگیری کالا در مرزهای تجاری
  • هزینه‌های ترخیص و امور اداری و تشریفات گمرکی
  • هزینه‌های مالیاتی
  • عوارض ورودی کالا
  • هزینه‌های مربوط به تعرفه‌های گمرکی

برای واردات از دبی چه مواردی را باید در نظر داشت؟

باید به شما عزیزانی که در دنیای تجارت و واردات کالا از دبی یا دیگر کشورها، تجربه و تخصص زیادی دارید بگوییم که این تجارت‌ها می‌توانند برای شما سود و مزایای زیادی را همراه داشته باشند.

چنانچه قصد واردات و ترخیص کالا از گمرک دبی را دارید باید تمامی مشخصات مربوط به کالای مورد نظرتان را از فروشنده اماراتی دریافت کنید و به همراه یک قیمت مشخص آن را در اظهار نامه گمرکی به ثبت برسانید.

به خاطر داشته باشید که قیمت ثبت شده در اظهارنامه قیمت تمام شده کالای شما نمی‌باشد بلکه قیمت تمام شده کالا بعد از محاسبه کردن حقوق گمرکی، هزینه حمل و نقل کالا و بیمه تعیین می‌شود.

هزینه‌های ترخیص کالا از گمرک دبی

بهترین و پرسودترین کالاهای وارداتی از دبی

به طور کلی کالاهایی که در چند سال اخیر برای واردات از دبی تحت عنوان بهترین محصولات در ایران شناخته شده‌اند و با توجه به نیازهای موجود در بازار کشور بیشترین فروش را داشت به شرح زیر می‌باشند.

  1. پارچه و لباس
  2. انواع کفش ورزشی
  3. لوازم آرایشی
  4. لوازم جانبی تلفن همراه
  5. لپ تاپ
  6. موبایل
  7. دوربین‌های دیجیتالی
  8. ذرات دامی
  9. وسایل نقلیه موتوری
  10. شکر
  11. آهن و فولاد غیر ممزوج

مزایای واردات از دبی

حتماً می‌دانید که تجارت با هر کشوری یک سری مزیت‌ها و معایب دارد که قبل از هر اقدامی برای وارد کردن و یا صادر کردن کالا از این کشورها باید به ارزیابی و بررسی دقیق آن‌ها بپردازید.

همانطور که قبل تر هم اشاره کرده‌ایم واردات و ترخیص کالا از گمرک دبی یکی از سودآورترین تجارت‌ها برای بازرگانان ایرانی می‌باشد که دارای مزیت‌های بسیار زیادی هم می‌باشد.

از جمله مهم‌ترین مزایای این تجارت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • واردات از دبی با سرمایه کم امکان پذیر است
  • موقعیت جغرافیایی مناسب که باعث کاهش هزینه‌های حمل و نقل و ترخیص کالا و غیره می‌شود.
  • برخی محصولات تحریم شده از طریق دبی وارد ایران می‌شود و همین باعث تنوع در محصولات و رونق اقتصادی برای تجار می‌باشد.
  • کم بودن هزینه‌های ترخیص کالا
  • قیمت تمام شده کالای وارداتی از دبی با توجه به تقاضا و شرایط موجود در بازار ایران تعیین می‌گردد.

در نهایت اینکه

با توجه به این مسئله مهم که کشور امارات متحده عربی در امر واردات و ترخیص کالا بسیار سختگیرانه عمل می‌کند بنابراین آگاهی از قوانین روز مربوط به تجارت این کشور بسیار مهم و حائز اهمیت می‌باشد.

به عنوان حُسن ختام یادآوری می‌کنیم که چنانچه برای واردات و ترخیص کالا از گمرک دبی احساس می‌کنید هنوز آنطور که باید آماده نیستید و از قوانین این کشور اطلاعات کافی در اختیار ندارید با مشاوران شرکت بازرگانی فقیهی تریدینگ که سال‌ها است در کشور دبی به امور مربوط به واردات و صادرات می‌پردازد و صفر تا صد کارها را برعهده دارد ارتباط بگیرید و راهنمایی‌های لازم را از آن‌ها دریافت کنید.

کد خبر 575011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.