ضرورت حمایت از شهرهای کوچک

شهردار تلخاب گفت: شهرهای کوچک و تازه‌تاسیس به‌دلیل نداشتن درآمد پایدار، باید مورد حمایت مسئولان قرار گیرند و سیاست دولت نیز باید به‌سمتی پیش برود که شهرداری‌ها بتوانند با ایجاد پتانسیل‌های اقتصادی و درآمد پایدار، نسبت‌به ادامه مسیر و توسعه پایدار شهری گام بردارند.

«حسین جلالی‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهر تلخاب از نظر موقعیت جغرافیایی و اقلیمی در منطقه کوهپایه قرار دارد و این امر بهترین مورد جهت ایجاد صنعت بوم‌گردی و گردشگری در منطقه است؛ همچنین وجود چشمه‌های آب معدنی و گازدار طبیعی می‌تواند به بهبود شرایط و جذب توریست به این شهر کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: این شهر یکی از قطب‌های پرورش فرآورده‌های خام دامی و تولیدکننده گوشت قرمز در استان است. واحدهای گوساله‌پروری واقع در مجتمع دام‌پروری، ظرفیت پرورش بیش از پنج هزار رأس دام را دارد که این امر بزرگ‌ترین موضوع در توسعه اشتغال‌زایی خواهد بود؛ اما درحال‌حاضر این موضوع به دلیل وجود برخی از موانع تولید با مشکل روبه‌رو شده است که امیدواریم با حمایت‌های دولت در رشد اشتغال‌زایی و حمایت از تولیدکننده در این حوزه و حوزه کشاورزی، شاهد راه‌اندازی واحدهای این مجموعه باشیم.

شهردار تلخاب درخصوص ارزیابی روند توسعه شهری، ادامه داد: براساس تصمیماتی که با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر تلخاب گرفته شده، تفکیک اراضی واقع در حاشیه شهر به جهت توسعه پایدار با هدف گسترش شهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: فراهم کردن ملزومات و رفاهیات اولیه شهری با در اختیار قرار دادن زمین با قیمت مناسب و کمک به راه‌اندازی چرخه اقتصادی شهری جهت ایجاد شرایط برای رشد مهاجرت معکوس و بهبود راه‌های مواصلاتی شهر تلخاب از مهم‌ترین موارد توسعه به شمار می‌رود که در دستور کار قرار گرفته است.

جلالی‌زاده با تاکید بر اینکه حوزه عمرانی و شهرسازی و ایجاد درآمد پایدار از مهم‌ترین موضوعات شهری است، گفت: با توجه به تازه تأسیس بودن شهر تلخاب و درنظرگرفتن درآمد کم تاکنون پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌های عمرانی، خدمات شهری و فضای سبز شاهد بوده‌ایم؛ امیدوارم اتفاقات خوبی در راستای رشد، توسعه شهری، پیشرفت و آبادانی شهر تلخاب و ارائه خدمات به شهروندان بیفتد.

کد خبر 574999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.