۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
«حومه‌گردی» در اصفهان

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: رویداد «حومه‌گردی» در شهرهای اطراف اصفهان با هدف فرهنگ‌سازی در زمینه سفر ارزان برگزار می‌شود.

علیرضا مساح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره رویداد نیم‌روزه و یک‌روزه «حومه‌گردی» اظهار کرد: از اهداف برگزاری این رویداد، ترویج گردشگری ارزان است با برگزاری چنین رویدادهایی فرهنگ‌سازی برای گردشگری انجام می‌شود و دیگر تنها به چشم یک تفریح گران به آن نگاه نخواهد شد و گردشگران محلی متوجه می‌شوند با هزینه‌های کم نیز می‌توان از سفر لذت برد.

وی افزود: گردشگری یکی از بزرگترین نیازهای سبد فرهنگی خانواده در اصفهان است که با شیوع کرونا و قرنطینه‌های اجباری این نیاز بیشتر احساس شد و اکنون با فروکش کردن موج این بیماری، باید از فرصت‌ها و زمان موجود برای ترویج گردشگری استفاده کرد، این رویداد یکی از تجربیات موفق سال‌های گذشته است که با عنوان «گردشگری مرکز پیرامون» انجام می‌شد و امسال به صورت فعال‌تری برگزار می‌شود.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: رویداد «حومه‌گردی» به صورت نیم‌روزه و یک‌روزه از بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه تا بیست‌ودوم تیرماه برنامه‌ریزی شده است و تمام هزینه این برنامه به کمترین میزان است تا تعداد بیشتری از شهروندان از آن بهره ببرند.

مساح خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست‌های شورای اسلامی شهر، شادی و نشاط اجتماعی شهروندان اصفهانی در طراحی این رویداد مدنظر بوده که بر مبنای شعار «اصفهان من شهر زندگی» برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به تسهیلات اداره گردشگری برای این رویداد افزود: سه شهر مقصد این رویداد، نجف‌آباد، خمینی‌شهر و پیربکران است که در بخش نیم‌روزه رویداد در نظر گرفته شده است؛ اتوبوس، پذیرایی، راهنما، هزینه ورودی بنا و بیمه افراد از جمله تسهیلاتی است که در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد، رویدادهای یک روزه حومه‌گردی نیز ویژه بازدید از شهرهای خوانسار و گلپایگان است، تسهیلات رویداد نیم‌روزه در این حومه‌گردی یک روزه نیز ارائه خواهد شد.

به گزارش ایمنا، محل ثبت‌نام شرکت در این برنامه‌ها، مراکز فرهنگی شهرداری اصفهان است و افراد می‌توانند با شماره ۰۹۳۰۷۵۶۳۲۱۵ تماس بگیرند.

کد خبر 574980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.