راهکارهای رفع معضل فرونشست اصفهان در دست بررسی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به‌منظور رفع مشکلات ناشی از فرونشست در اصفهان در قالب یک طرح مطالعاتی، راهکارهای کوتاه‌مدت و بلندمدت تهیه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «منصور شیشه‌فروش» صبح امروز _بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه_ در حاشیه بازدید مدیران شهری از ابنیه تاریخی درباره موضوع فرونشست زمین، اظهار کرد: براساس مصوبه و ابلاغیه استانداری، مقرر شد یک طرح مطالعاتی از سوی شهرداری اصفهان درخصوص پهنه فرونشست زمین در شهر اصفهان تهیه شود.

وی ادامه داد: در این راستا برای این طرح مشاور علمی و ناظر اجرایی تعیین شده است و نتایج این بازدیدهای میدانی به صورت مستند در اختیار آن مشاور ناظر طرح قرار می‌گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: طبق قرارداد این طرح مطالعاتی، مشاور ناظر باید یک طرح کوتاه‌مدت و بلندمدت برای رفع مشکلات ناشی از فرونشست زمین شهر اصفهان براساس مطالعات، تحقیقات و بازدیدهای میدانی ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: یافتن راهکارهای کوتاه‌مدت و بلندمدت متناسب با قسمت‌های مختلف شهر و شرایط خاص مناطق از جمله تأکیدات استانداری در لوای این طرح مطالعاتی است؛ البته در کنار اجرای این طرح، استانداری تمام‌قد حضور دارد و سازمان میراث فرهنگی نیز برای ابنیه تاریخی و پل‌های تاریخی حضور و مشارکت جدی خواهد داشت. در این رابطه به زودی جلسه‌ای با حضور مشاور تخصصی طرح مطالعاتی فرونشست زمین برگزار می‌شود و راهکارهای مختلف بررسی و تبادل‌نظر خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در توضیح اقدامات مسئولان استانداری در رابطه با بحث بحران فرونشست اصفهان در بعد ملی گفت: تمام مسائل و مشکلات ناشی از فرونشست زمین در شهر اصفهان، خطرات و ابعاد مختلف آن به مسئولان بالادستی کشور اطلاع‌رسانی شده است.

کد خبر 574928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.