تحقق ارتباطات بین‌شهری قم با شهرهای رومانی

شهردار قم با تاکید بر زمینه‌های همکاری متقابل با شهرهای رومانی در مجموعه مدیریت شهری، گفت: باید به سمت نهادینه‌کردن ارتباطات پیش رویم و برای تداوم آن در چارچوب هدایت‌شده بین‌المللی حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به آمادگی شهرداری قم برای برقراری ارتباطات بین‌شهری با شهرهای رومانی، اظهار کرد: در پرتو دیدار بین نمایندگان کشورها فرصت شناخت فرهنگ‌ها ایجادشده است و می‌توانیم با شناخت لایه‌های مختلف فرهنگی بسیاری از مشکلات را رفع و یک‌سونگری‌ها و تنگ‌نظری‌ها به وجود آمده به علت نبود شناخت را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه قدمت ارتباط کشور رومانی با ایران بیش از ۱۲۰ سال است، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با تاریخ و تمدن میراثی و بزرگ و در کنار آن شهر قم با قدمت هفت هزارساله مطالب زیادی برای ارتباط فرهنگی بین دو کشور داشته است که می‌توانیم با اولویت توجه به مباحث فرهنگی، در حوزه‌های دیگر نیز همکاری داشته باشیم.

شهردار قم در خصوص زمینه‌های همکاری متقابل با شهرهای رومانی در مجموعه مدیریت شهری، تصریح کرد: مباحثی مانند گردشگری و صنایع وابسته مانند هتل‌سازی، مسائل زیست‌محیطی نظیر منابع آبی، آلودگی هوا و مدیریت پسماند از جمله مواردی است که امکان استفاده از تجربیات و ظرفیت‌های متقابل را در این تعاملات فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه ارتباط نهادینه‌شده در چارچوب‌های قوانین و قراردادهای بین‌المللی است، گفت: باید به سمت نهادینه کردن ارتباطات گام برداریم و برای تداوم آن در چارچوب معین و هدایت‌شده بین‌المللی حرکت کنیم.

سقائیان‌نژاد ادامه داد: قم شهری بین‌المللی و متفاوت از سایر شهرهای ایران است، زیرا از ۱۲۰ کشور نماینده و بیش از ۳۵ هزار دانشجوی خارجی در این شهر حضور دارند، همچنین بیش از ۶۰۰ مرکز فرهنگی در قم فعال است.

کد خبر 574903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.