کووید-۱۹ از افراد در برابر سرماخوردگی محافظت می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بیماری کووید-۱۹ خطر بروز سرماخوردگی معمولی را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر آنتی‌بادی تولید شده در بدن افراد پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹ بر احتمال بروز سرماخوردگی معمولی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، نمونه خون ۱۱ نفر را ارزیابی کردند تا آنتی‌بادی‌هایی که با عفونت مقابله می‌کند را مشخص کنند.

به گفته محققان، ویروس کرونا که باعث بروز بیماری کووید -۱۹ می‌شود متعلق به یک خانواده بزرگ و متنوع از کروناویروس‌ها است که شامل ویروس‌های سرماخوردگی معمولی نیز می‌شود. از آنجایی که ویروس‌های این خانواده پروتئین‌های خوشه‌ای مشابه دارند، آنتی‌بادی‌های سیستم ایمنی در برابر یک پروتئین خوشه‌ای کروناویروس به صورت بالقوه می‌تواند پروتئین‌های خوشه‌ای مشابه در دیگر کروناویروس‌ها را تشخیص می‌دهد.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض کروناویروس می‌تواند به محافظت در برابر دیگر ویروس‌ها، از جمله آن‌هایی که باعث سرماخوردگی می‌شود، کمک می‌کند. متخصصان باور دارند که نتایج مطالعاتی از این قبیل می‌تواند به تولید واکسن‌های بهتر به منظور پیشگیری از بیماری‌های مسری کمک شایانی کند؛ البته لازم است مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

کد خبر 574829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.