رونمایی من سیتی از مجسمه آگوئرو در دهمین سالگرد گل قهرمانی لیگ برتر!

این بازیکن آرژانتینی که بهترین گلزن تاریخ آبی‌ها است، برای همیشه به خاطر یک گل دراماتیک که در فصل ۱۲-۲۰۱۱ موفق به کسب مقام قهرمانی در تیم سیتی شد؛ در خاطره خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منچستر سیتی در دهمین سالگرد گل معروف این مهاجم آرژانتینی در لیگ برتر انگلیس مقابل کوئینز پارک رنجرز، از مجسمه سرخیو آگوئرو در ورزشگاه اتحاد رونمایی کرد.

این ضربه در دقیقه ۹۴ بازی روز پایانی ثبت شد که آبی‌ها را در مصاف با رقیب سرسختی مثل منچستریونایتد سربلند کرد و به شکلی دراماتیک تحت مربیگری روبرتو مانچینی به مقام قهرمانی داخلی رساند.

آگوئرو در طی ۱۰ سال به یاد ماندنی در فوتبال انگلیس تبدیل به گلزن برتر تاریخ باشگاه شد و یادبودی دائمی از تلاش‌های او اکنون در کنار بناهای یادبودی که دستاوردهای هم‌تیمی‌های سابقش وینسنت کمپانی و داوید سیلوا را به رسمیت می‌شناسد، قرار داده است.

مهاجم آرژانتینی که در سال ۲۰۱۱ از اتلتیکو مادرید به سیتی پیوست، در ۳۹۰ بازی ۲۶۰ گل برای آبی‌ها به ثمر رساند اما هیچکدام به یاد ماندنی‌تر از مسابقه‌ای که پس از ۹۳ دقیقه و ۲۰ ثانیه رویارویی با کیو پی‌آر ثبت شد که باعث شد اولین عنوان لیگ برتر در دوره شیخ منصور به دست آید، نبود.

در مجموع، آگوئرو در حالی که در ورزشگاه اتحاد حضور داشت، ۱۵ افتخار بزرگ از جمله یک جام حذفی و شش جام لیگ برتر را به دست آورد.

خلدون المبارک، رئیس سیتی، به وب سایت رسمی باشگاه درباره میراث به جا مانده از یک فوق ستاره امروزی گفته است: «سهم سرخیو آگوئرو در منچسترسیتی در یک دوره تعیین کننده برای باشگاه قابل اغراق نیست. او بدون شک یکی از بهترین بازیکنانی است که تا به حال این کار را انجام داده است.

هنگامی که هواداران ما به سرخیو فکر می‌کنند، بلافاصله به لحظه نمادین ۹۳:۲۰ و گلی که اولین قهرمانی باشگاه را در ۴۴ سال گذشته در لیگ تضمین می‌کند برده می‌شوند، اما همانطور که رکورد ۲۶۰ گل او برای باشگاه نشان می‌دهد، میراث و تأثیر او در منچستر سیتی بسیار فراتر از این است.

این مناسب است که باید سرخیو برای تجلیل از موفقیت‌هایش در یکی از مهم‌ترین فصل‌های تاریخ غنی و طولانی منچسترسیتی، با مجسمه‌ای از خودش شناخته شود.»

این بازیکن ۳۳ ساله که مدت کوتاهی پس از ترک سیتی به عنوان بازیکن آزاد به سمت بارسلونا در تابستان ۲۰۲۱ به دلیل عارضه قلبی مجبور به بازنشستگی شد، درباره جاودانه شدنش در منچستر گفت: "راستش این چیز بسیار زیبایی است. برای من، دیدن خودم در ۱۰ سال پیش بسیار تکان دهنده است.

در آن ۱۰ سال توانستم جام‌های زیادی را به دست بیاورم و توانستم به باشگاه کمک کنم تا به یکی از مهم‌ترین باشگاه‌های جهان تبدیل شود.

من از باشگاه برای ساختن این مجسمه برای قدردانی از دوران فوتبال من در منچستر بسیار سپاسگزارم. این یک چیز بسیار خاص است.»

اندی اسکات مجسمه ساز برنده جایزه، مجسمه آگوئرو را با استفاده از هزاران قطعه فولادی گالوانیزه جوش داده شده، ساخته است. سیتی اشاره کرده است که این مجسمه در شب "با نور آبی رنگی" روشن می‌شود تا دراماتیک‌تر به نظر برسد.

اسکات گفته است: "کار بر روی پروژه‌ای که برای هواداران منچسترسیتی در سراسر جهان در تجلیل از چنین بازیکن مهمی در زندگی این باشگاه فوتبال معنی دارد، باعث افتخار بوده است.

هیچ توهمی در مورد اهمیت این مجسمه برای باشگاه، برای هواداران، برای خود سرجیو نداشتم و امیدوارم که این مجسمه برای همه کسانی که آن را می‌بینند شادی و خوشحالی به ارمغان بیاورد.

این مجسمه در ضلع شرقی استادیوم اتحاد قرار دارد و می‌توان انتظار داشت که در هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌های آینده، توجه زیادی را به خود جلب کند، مخصوصاً در بازی خانگی بعدی سیتی که قرار است در ۲۲ می میزبان استون ویلا باشد.

کد خبر 574765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.