حدود ۳۱ هزار زائر در سامانه رزرو حج و زیارت نام نویسی کردند

مدیر کل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه تا لحظه مخابره این خبر ۳۰ هزار و ۶۵۷ زائر واجد شرایط به سامانه رزرو حج و زیارت مراجعه کرده اند، گفت: از این تعداد تاکنون ۲۹ هزار و ۹۲۹ زائر همه اقدامات لازم را انجام و وجه اعلام شده را پرداخت کرده اند .

وحید اسکندری با بیان اینکه در اولین ساعت آغاز به کار سامانه رزرو سازمان حج ۲۲ هزار زائر وارد این سامانه شده و نسبت به تکمیل پرونده‌های خود کردند، اظهار کرد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود تاکنون ۸۶/۱۹ درصد متقاضیان واجد شرایط اعزام به حج ۱۴۰۱ اقدامات ثبت نام قطعی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بقیه متقاضیان واجد شرایط سعی کنند کارهای نام نویسی و تکمیل پرونده‌های خود را به روزهای باقی مانده تا شنبه آینده موکول نکنند، افزود: بر همین اساس فرایند ثبت نام متقاضیان حج تمتع ۱۴۰۱ در کاروان‌ها، ۱۸ اردیبهشت ماه آغاز شد که در ساعات ابتدایی و تا عصر نخستین روز حدود ۲۲ هزار نفر در سامانه tamatoreserve.haj.ir بیش از ۶۰ درصد در کاروان‌ها نام نویسی کردند.

مدیر کل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه تاکنون ۹۸/۵۲ درصد زائران واجد شرایط وجه اعلام شده را پرداخت کرده‌اند، افزود: مردم سعی کنند برای سهولت در کار زائران واجد شرایط از مراجعه بی مورد به سامانه رزرو سازمان حج خودداری کنند.

فقط متقاضیان ثبت نامی های کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ که وجوه مربوطه را پرداخت کرده و تاکنون انصراف نداده‌اند و مشمول اعزام بنابر شرایط تعیین شده ذیل می‌باشند، به سامانه مذکور مراجعه کنند و سایر عزیزان اخبار را از سایت سازمان حج و زیارت پیگیری و از مراجعه بی دلیل به سامانه رزرو پرهیز کنند.

متقاضیان بالای ۶۵ سال امسال به حج تمتع اعزام نخواهند شد.

دارا بودن سن زیر ۶۵ سال، تزریق حداقل سه دوز واکسیناسیون و در اختیار داشتن فیش حج تا تاریخ ۲۲ خرداد ماه ۸۶ که در سال ۹۹ ثبت نام کرده باشد، از الزامات ثبت نام کنندگان است.

امسال در موسم حج تمتع ۳۹ هزار و ۶۳۰ نفر از زائران کشورمان به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

منبع: ایرنا

کد خبر 574692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.