طارمی در میان پنج مهاجم برتر دنیا/ مسی پردرآمد ترین بازیکن جهان!

در بسته خبری ورزش جهان این هفته خبرهای مختلفی به چشم می خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق معمول هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال طی حکمی غلامرضا جباری را به صورت موقت به عنوان سرپرست تیم ملی فوتبال امید کشورمان منصوب کرد. پیش از این محمد محمدی سرپرست تیم ملی فوتبال امید کشورمان در جلسه‌ای با ماجدی استعفای خودش را به او اعلام کرد.

* در چارچوب رقابت‌های هفته سی و سوم لیگ برتر پرتغال تیم فوتبال پورتو با حضور مهدی طارمی در ترکیب اصلی، به دیدار بنفیکا رفت. این دیدار با برتری یک- صفر پورتو به پایان رسید. این تیم با هشتاد امتیاز صدرنشین و بنفیکا با ۷۱ امتیاز تیم سوم است. پورتو با این پیروزی قهرمانی خود در سوپرلیگ پرتغال را قطعی کرد.

* نوئل لو گریت، رئیس فوتبال فرانسه معتقد است که زین الدین زیدان ممکن است فصل آینده به پاری سن ژرمن بپیوندد تا جانشین مائوریسیو پوچتینو شود.

* با توجه به قهرمانی رحمان عموزاد در ۶۵ کیلوگرم، یونس امامی در ۷۴ کیلوگرم، علی سوادکوهی در ۷۹ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در ۹۲ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در ۹۷ کیلوگرم و یدالله محبی در ۱۲۵ کیلوگرم در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا این شش کشتی گیر به همراه حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم، کامران قاسم‌پور در ۹۲ کیلوگرم و امیرحسین زارع در ۹۷ کیلوگرم به دلیل کسب مدال طلای جهان در سال ۲۰۲۱ از حضور در مسابقات جام جهانی پهلوان تختی معاف شدند و در این تورنمنت غیبت خواهند داشت.

در جریان دیدار فینال رقابت‌های تنیس مسترز مادرید، «کارلوس آلکاراز» تنیسور ۱۹ ساله اسپانیایی موفق شد، الکساندر زورف آلمانی را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد و عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

* بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۲ از بیست و چهارم تا سی‌ام اردیبهشت با حضور هشت تیم به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران و در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد. دو داور ایرانی به نام‌های علیرضا قریب و علیرضا پورکاشیان در کنار داوران بین المللی دیگر، قضاوت مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا را بر عهده دارند.

* تیم سپاهان اصفهان با پیروزی برابر حریفش شهید شاملی در فینال لیگ برتر هندبال، به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت. طلایی پوشان اصفهان سال آینده به عنوان نماینده ایران در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا شرکت خواهد کرد.

* به نقل از سایت رسمی فیفا، کمیته استیناف فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) تکرار بازی ناتمام تیم‌های آرژانتین و برزیل در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ را که پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ برگزار شد، تأیید کرد. در آن دیدار چند نفر از مسئولان وزارت بهداشت و پلیس‌فدرال برزیل در حین برگزاری مسابقه وارد زمین شدند و بازی را متوقف کردند.

* رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی قاره آمریکا در مکزیک خاتمه یافت و تیم آمریکا با کسب ۸ مدال طلا و یک نقره و ۲۲۹ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید. تیم‌های کانادا و پورتوریکو به ترتیب با ۱۳۸ و ۱۲۰ امتیاز دوم و سوم شدند.

* مسابقه پرسپولیس و سپاهان اصفهان از هفته بیست و هفتم لیگ برتر روز شنبه بیست و چهارم اردیبهشت ساعت ۲۱:۵۰ در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان برگزار می‌شود. مسابقه این دو تیم با حکم کمیته انضباطی در دو دیدار رفت و برگشت باید در شهر بی طرف برگزار شود. مسابقه رفت دو تیم به میزبانی سپاهان در اراک برگزار شد. تماشاگران طبق سهمیه میزبان و میهمان در ورزشگاه حضور خواهند داشت.

* پاداش پای سکو برای مدال آوران کاراته، جودو و تکواندو بازی‌های المپیک ناشنوایان در برزیل، براساس مصوبه ستاد بازی‌های المپیک پرداخت شد. ورزشکاران این پاداش را در مراسمی با حضور علی رغبتی سرپرست کاروان ایران در المپیک ناشنوایان، مهران تیشه گران رئیس فدراسیون ناشنوایان و جمعی از مربیان و سرپرستان تیم‌های حاضر در المپیک ناشنوایان دریافت کردند.

* رقابت‌های وزنه برداری جوانان جهان با مسابقات دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم به پایان رسید. علیرضا یوسفی در این دسته نماینده ایران بود و با مهار وزنه ۱۷۷ دریک ضرب و ۲۳۹ کیلوگرم در حرکت دوضرب مدال طلای یک ضرب، دوضرب و مجموع مسابقات قهرمانی جوانان جهان را به دست آورد.

* یوفا در خبری اعلام کرد که از فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حذف خواهد شد و به جای آن لیگی متشکل از ۳۶ تیم برگزار خواهد شد.

* با تصمیم اعضای هیئت مدیره باشگاه فوتبال نساجی مازندران ساکت الهامی سرمربی این باشگاه از سمتش برکنار شد. مازنی‌ها با ساکت قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شده بودند.

* بازی‌های آسیایی قرار بود تابستان امسال در شهر هانگژو برگزار شود، اما به دلیل موج جدید کرونا در چین، این کشور از میزبانی بازی‌های آسیایی انصراف داد. حالا خبر رسیده بازی‌های آسیایی امسال برگزار نخواهد شد و این مسابقات به سال آینده میلادی موکول شد. بازی‌های جوانان آسیا نیز لغو و قرار شد دور بعدی این رقابت‌ها در سال ۲۰۲۵ برگزار شود.

* سایت Breaking The Lines انگلیس در جدیدترین گزارش خود به معرفی بهترین مهاجمان فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ در پنج لیگ معتبر اروپا پرداخت که نام مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان هم در میان بهترین‌ها حضور داشت.

* یکتا جمالی بانوی وزنه برداری کشورمان در رده سنی جوانان که موفق شده بود در دسته ۸۷ کیلوگرم مدال نقره جهان را کسب کند پس از اتمام مسابقات جهانی یونان به ایران برنگشته است.

* طی مراسمی که در محل خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده و با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون، محمد بنا و پژمان درستکار سرمربیان تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد و ملی پوشان آزاد کار برگزار شد، یونس امامی مدال طلای قهرمانی آسیای خود در مغولستان را به محمد علی پسر پهلوان کشتی گیر شهید مصطفی صدرزاده اهدا کرد. یونس امامی ۲ مدال برنز رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان و زیر ۲۳ سال جهان را در کارنامه دارد.

* مرحله دوم مسابقات تیراندازی با کمان قهرمانی آسیا در مرحله ریکرو بانوان مهتا عبداللهی، کماندار کشورمان در فینال مسابقات به مصاف نماینده هند رفت و موفق شد با نتیجه شش بر دو حریف خود را شکست دهد و مدال طلای این رقابت‌ها را کسب کند. تیم میکس ریکرو کشورمان نیز با ترکیب مهتا عبداللهی و رضا شبانی در دیدار رده بندی به مصاف تیم قزاقستان رفتند و در نهایت با نتیجه شش بر دو به برتری رسیدند و مدال برنز را کسب کردند.

* اعلام وسلین وویوویچ سرمربی تیم ملی هندبال مردان ایران، حمید صادق شاه‌نشین و شهداد مرتجی به عنوان کمک مربیان تیم ملی هندبال مردان ایران انتخاب شدند.

* وحید امیری که دیسک کمرش را جراحی کرده بود، از بیمارستان مرخص شد. طبق اعلام پزشک امیری، او حدود ۸ هفته باید دوران نقاهت خود را سپری کند. وحید امیری در بازی با تیم ذوب آهن دچار پارگی دیسک کمر شد و به علت شدد آسیب دیدگی با آمبولانس به بیمارستان تهران انتقال داده شد.

* با اعلام رسمی فدراسیون بسکتبال کشورمان سعید ارمغانی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال انتخاب شد. ارمغانی سابقه سرمربیگری در تیم ملی را در کارنامه خود دارد و پیش از انتصاب به سمت سرمربیگری تیم ملی هدایت تیم بسکتبال کاساشوک بوداپست مجارستان را برعهده داشت‌.

* پس از اینکه اریک تن هاخ، سرمربی کنونی آژاکس در توافقی که بین مدیران آژاکس و منچستر یونایتد به امضا رسید به عنوان سرمربی جدید شیاطین سرخ در فصل آینده انتخاب شد. تیم فوتبال آژاکس آمستردام اعلام کرد، آلفرد شرودر فصل آینده هدایت این تیم را برعهده خواهد داشت.

* در مرحله نیمه نهایی مسابقات جام جهانی فوتبال هفت نفره اسپانیا ملی پوشان کشورمان موفق شدند، با نتیجه چهار بر یک برزیل را شکست دهد و راهی فینال شود.

* سایت رسمی فدراسیون فوتبال تیم ملی ایران اعلام کرد که بر اساس توافق صورت گرفته با فدراسیون فوتبال کانادا پانزدهم خرداد ماه (پنجم ژوئن) در شهر ونکوور برابر تیم ملی این کشور نخستین دیدار تدارکاتی خودش را پیش از حضور در مسابقات جام جهانی ٢٠٢٢ قطر برگزار می‌کند.

* سایت بلچیر ریپورت در گزارشی به پر در آمدترین ورزشکاران جهان در سال ۲۰۲۲ پرداخت. لیونل مسی فوتبالیست آرژانتینی در صدر این لیست قرار دارد. در این گزارش در آمد او ۱۳۰ میلیون یورو در سال ذکر شده است.

* تیم فوتبال سایپا اعلام کرد، کمیته فنی این تیم پس از استعفای امید رضا روانخواه سرمربی این تیم حمید درخشان را به عنوان سرمربی این تیم انتخاب کرد.

* لیونل مسی، بازیکن آرژانتینی تیم فوتبال پاری سن ژرمن به عربستان سفر کرد و به عنوان سفیر گردشگری این کشور معرفی شد.

* علیرضا بیرانوند که تابستان گذشته از آنتورپ بلژیک به صورت قرضی راهی بوآویستا شده بود با انتشاری یک استوری در صفحه اینستاگرامش از این تیم خداحافظی کرد. بیرانوند ۸ بازی در ترکیب اصلی بوآویستا قرار گرفته بود.

کد خبر 574681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.