برنامه‌های شهرداری مشهد به مناسبت بزرگداشت فردوسی

معاون فرهنگی هنری سازمان اجتماعی شهرداری مشهد برنامه‌های شهرداری را به مناسبت سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یوسف اسماعیل‌زاده با اشاره به برنامه‌های شهرداری مشهد به مناسبت بزرگداشت فردوسی، اظهار کرد: مفاخر ملی، ثروت‌ها و آورده‌هایی که در کشور وجود دارد، باید توسط شهروندان پاس داشته شود و نقش رسانه در ضریب دادن به این موضوعات بسیار مؤثر است. امسال با توجه به مشارکت دستگاه‌های مختلف در برگزاری برنامه‌های گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برنامه‌ها در سه سطح نخبگانی، هنرمندان و مردمی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: به همین منظور شهرداری مشهد اکران و فضاسازی روی بیلبوردهای شهری را در نظر گرفته است. همچنین ویدئو مپینگی تهیه شده که روی آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی به نمایش خواهیم گذاشت.

معاون فرهنگی هنری سازمان اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: همچنین رویداد فرهنگی و هنری ویژه‌ای در این ایام در آرامگاه فردوسی برگزار خواهد شد که هنرمندان مختلف کشور در آن حضور خواهند داشت. در این ایام فراخوان ساخت یادمان میدان سپهبد در بلوار شاهنامه را نیز منتشر خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کلیپ سرود ویژه ابوالقاسم فردوسی با سه گویش افغانستانی، تاجیک و فارسی نیز در حال ساخت است. تئاتر ویژه‌ای نیز با عنوان ماردوش در این ایام، هر شب ساعت ۲۰ تا ۲۲ در آرامگاه فردوس اجرا خواهد شد. افرادی که قصد دارند در این برنامه‌ها شرکت کنند، می‌توانند برای تهیه بلیت از سامانه جهان‌شهر استفاده و یا عدد هشت را به سامانه ۱۰۰۰۱۰۸ ارسال کنند.

کد خبر 574640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.