اصفهانی‌ها پیشتاز مهار غائله کردستان بودند

فرمانده قرارگاه سیدالشهدا (ع) سپاه اصفهان در یادواره ۵۷۰۰ شهید استان اصفهان در مناطق عملیاتی کردستان و گرامیداشت حماسه‌آفرینی رزمندگان اصفهانی در آزادسازی شهر سنندج گفت: اولین نیروهای داوطلب برای انجام مأموریت پاک‌سازی سنندج از استان اصفهان به این منطقه اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار پاسدار جواد استکی پیش از ظهر امروز در مراسم یادواره ۵۷۰۰ شهید استان اصفهان در مناطق عملیاتی کردستان اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شروع درگیری‌ها در غرب و شمال‌غرب کشور نیروهای پاسدار، بسیجی، ارتش و انتظامی آن زمان پیشتاز مقابله با فتنه ضد انقلاب در کردستان بودند و توانستند به خوبی این مأموریت را به پایان برسانند.

وی افزود: گروه ضد انقلاب با محاصره پادگان مهاباد و غارت تمام امکانات، سلاح، مهمات و تجهیزات یک تیپ، به شهرهای سنندج حمله کرد و بسیاری از مردم و نیروهای ارزشی را به شهادت رساند و حضرت امام (ره) فرمان بسیج عمومی را صادر کرد و با حضور نیروهای انقلابی و پاسداران، شهر پاوه که در محاصره گروه ضد انقلاب بود، پاک‌سازی شد.

سردار استکی ادامه داد: پس از پاک‌سازی منطقه پاوه، حضرت امام خمینی (ره) فرمانی برای پاک‌سازی سنندج را صادر کردند که اولین نیروهای داوطلب برای انجام این مأموریت از استان اصفهان به این منطقه اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله نیروهای ارزشی با هواپیما به سمت سنندج حرکت کردند، اما در فرودگاه هواپیما مورد اصابت تیر نیروهای ضد انقلاب قرار گرفت و مجبور به برگشت شدند و به اجبار از طریق پادگان دلی زنجان فرود آمدند.

استکی افزود: به فرمان حضرت امام (ره) نیروها از زنجان به سمت شهرهای سنندج اعزام شدند و با آغاز پاک‌سازی مناطقی چون دیواندره، سقز و بانه، آرامش به کردستان برگشت.

فرمانده قرارگاه سیدالشهدا سپاه اصفهان گفت: از مجموع ۲۳ هزار شهید تقدیمی استان اصفهان به انقلاب اسلامی، بیش از پنج هزار شهید در مناطق عملیاتی غرب و شمال‌غرب کشور به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، امنیت و حرم و سلامت نقش ارزنده و تأثیرگذاری را در تثبیت نظام اسلامی ایفا کردند.

کردستان، مظهر جهاد اکبر و دانشگاه انقلاب اسلامی است

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء نیز در این یادواره گفت: کردستان مظهر جهاد اکبر، جهاد افضل و جهاد کبیر و دانشگاه انقلاب اسلامی است.

سرلشکر مصطفی ایزدی، انقلاب اسلامی را انقلاب ارزش‌ها دانست و افزود: این انقلاب افتخار دارد که در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی سردارانی چون سید محمد باقر طباطبایی، احمد کاظمی، حسین خرازی، صیاد شیرازی و حاج قاسم سلیمانی و دیگر رزمندگان را تقدیم اسلام کرده است.

وی گفت: شهدا و رزمندگان دفاع مقدس با الگوگیری از مقتدایشان حضرت علی (ع) و حضرت امام حسین (ع) توانستند در مقابل دشمن ایستادگی کنند.

ایزدی افزود: یکی از شعارهای انقلاب اسلامی ایمان و عدالت است و بر این اساس شهدا نمونه بارز این مصداق هستند.

به گزارش ایمنا، یادواره ۵۷۰۰ شهید استان اصفهان در مناطق عملیاتی کردستان و همچنین گرامیداشت حماسه‌آفرینی رزمندگان اصفهانی در آزادسازی شهر سنندج پیش از ظهر امروز به همت سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان و هیئت رزمندگان حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) در سالن گلستان شهدا برگزار شد.

کد خبر 574609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.