اراک تنها آرامستان محصور کشور را دارد

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری اراک گفت: آرامستان این کلان‌شهر تنها آرامستان محصور در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید آدینه امروز _پنجشنبه، بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه_ در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از اقدامات سازمان آرامستان‌های شهرداری اراک در سال ۱۴۰۰ پرداخت و اظهار کرد: به‌رغم وجود تمام مسائل و مشکلات همچون بیماری منحوس کرونا، کمبود فضا برای دفن اموات در آرامستان، مبنا و محور را بر برنامه‌ریزی دقیق و تلاش جهت خدمت صادقانه به شهروندان قرار دادیم که با اقدامات انجام شده، این امر مهم محقق شد.

وی افزود: همزمان با آغاز فعالیت در سازمان آرامستان، تمام دیوارهای بتنی جمع‌آوری شد و عملیات ساخت ۲۱ لنگه در در دستور کار قرار گرفت که پس از ساخت و رنگ‌آمیزی، در محوطه آرامستان نصب شد و به این همین دلیل آرامستان اراک، تنها آرامستان محصور در کشور است.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری اراک با بیان اینکه درهای آرامستان همزمان با نماز صبح باز و پس از نماز مغرب بسته می‌شود، ادامه داد: تعویض سردرهای آرامستان یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته است.

وی، خریداری و نصب ۶۰ عدد دوربین نظارتی در سطح آرامستان جهت کنترل ورود و خروج افراد و خودروها به محوطه آرامستان و تأمین امنیت بیشتر در محوطه سازمان، ساخت و نصب ۸۵ عدد رواق و سی‌ان‌سی برای گلزار مطهر شهدا را از اقدامات انجام شده در سال گذشته برشمرد و افزود: رفع مشکل برق گلزار مطهر شهدا که به دلیل زمینی بودن همواره مورد سرقت قرار می‌گرفت و هر ساله سازمان هزینه‌های زیادی برای این امر انجام می‌داد، با انجام پیگیری‌ها و دریافت مصوبات لازم از استانداری و شهرداری و با همکاری اداره برق، کابل‌های برق هوایی شد و این مشکل چندین ساله آرامستان اراک رفع شد.

آدینه با بیان اینکه راه‌اندازی دستگاه تصفیه پساب سازمان با ظرفیت تصفیه ۵۰ هزار لیتر پساب و استفاده از آب آن در بخش کشاورزی و فضای سبز، توسعه فضای غسالخانه آرامستان که با مشکل کمبود فضا مواجه بود، انجام شده است، تصریح کرد: در حال حاضر فضای مناسبی برای شست‌وشو و نگهداری اجساد وجود دارد و با حذف درهای اضافی، امکان وارد کردن آسیب به درها و شیشه‌ها وجود ندارد.

وی گفت: در سال گذشته مناقصه خرید یخچال‌های سردخانه‌ای به تعداد ۲۵ دستگاه برگزار شد و پس از ساخت یخچال‌ها، کارشناسان سازمان بازدیدها و بررسی‌های لازم را انجام دادند و و تا چند روز آینده یخچال‌های خریداری شده جهت استفاده به سازمان منتقل می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری اراک اظهار کرد: در حال حاضر ۶۰ عدد یخچال سردخانه‌ای به همراه کانتینر سردخانه‌دار که ظرفیت نگهداری ۸۰ جنازه در مواقع بحران را دارد، در این سازمان موجود است.

کد خبر 574549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.