سهم برابر سپاهان‌ و پرسپولیس از بازی در زمین بی‌طرف+جدول

تیم‌های پرسپولیس‌ و سپاهان در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که هر کدام یک‌بار در زمین بی‌طرف در دیدار رودررو برابر یکدیگر پیروز شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نبرد سپاهان و پرسپولیس را به‌طورقطع می‌توان مهم‌ترین دیدار هر فصل فوتبال ایران پس از دربی تهران برشمرد. دیدار تیم‌های پرطرفدار تهران و اصفهان که در بعضی از فصول طی دو دهه اخیر از دربی تهران هم اهمیت بیشتری پیدا کرده است، پر از ماجرا و داستان‌های متنوع است که لازمه هر جدال سنتی به شمار می‌رود.

در ۷۷ رویارویی تاریخ دو تیم در همه رقابت‌ها از دهه ۴۰، سپاهان ۱۸ بار و پرسپولیس ۲۷ بار پیروز شده‌اند؛ ضمن اینکه ۳۲ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. همچنین تاکنون ۱۷۵ گل در بازی‌های دو تیم زده شده که ۷۸ گل سهم سپاهان و ۹۷ گل سهم پرسپولیس بوده است.

به غیر از تهران و اصفهان، تبریز و اراک هم هر کدام یک بار میزبان مصاف دو تیم بوده‌اند که در تبریز سپاهان با نتیجه دو بر صفر پرسپولیس را شکست داد و در اراک پرسپولیس با حساب یک بر صفر بر سپاهان غلبه کرد.

سپاهان هرچند در مجموع رقابت‌ها برد کمتری نسبت به پرسپولیس کسب کرده، اما در رقابت‌های لیگ برتر بهتر از پرسپولیس عمل کرده است و در مجموع یک برد بیشتر در این رقابت‌ها دارد.

آمار ویژه رویارویی‌های سپاهان و پرسپولیس به شرح زیر است:

 سهم برابر سپاهان و پرسپولیس از بازی در زمین بی طرف+ جدول

کد خبر 574478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.