۱۷۰ هزار اصفهانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: در سه روز اخیر ۱۷۰ هزار نفر از شهروندان استان اصفهان که جزو سه دهک پایین جامعه از لحاظ درآمدی هستند به‌صورت رایگان و بدون مراجعه به سازمان بیمه سلامت، تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین صفاری امروز _چهارشنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه_ در نشست مشترک با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اظهار کرد: ۱۷۰ هزار نفری که تحت پوشش بیمه سلامت درآمدند، فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای بودند و از لحاظ درآمدی در سه دهک پایین جامعه قرار دارند.

وی افزود: پیش‌بینی شده بود افراد فاقد بیمه در کل استان بین ۲۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار نفر متغیر باشد که با تدابیر صورت گرفته، افرادی که در دهک‌های پایین درآمدی بودند به‌صورت سیستمی و بدون مراجعه و ارائه مدارک، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، این افراد قشر ضعیف جامعه هستند که نیاز است توجه ویژه‌ای به آنها شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان تصریح کرد: در همین راستا براساس تأیید وزارت رفاه، سه دهک اول درآمدی به‌صورت رایگان، دهک چهار با پرداخت ۱۰ درصد، دهک پنج و شش با پرداخت ۲۵ درصد، دهک هفت و هشت با پرداخت ۵۰ درصد و دهک ۹ و ۱۰ با پرداخت صددرصد حق بیمه می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

وی در خصوص خدمات سازمان بیمه سلامت گفت: ۹۰ درصد هزینه‌ها در بخش بستری و ۷۰ درصد هزینه‌ها در مراکز سرپایی تحت پوشش بیمه سلامت است. در بیماران خاص پوشش بیمه‌ای صددرصد است و این بیمه‌شدگان هزینه‌ای بابت داروهای درمان بیماری خود پرداخت نمی‌کنند.

صفاری افزود: بیمه سلامت برای افرادی که در دهک‌های درآمدی چهار و بالاتر قرار گرفتند فراخوان داده تا از دو روش غیرحضوری «سامانه شهروندی بیمه سلامت» به آدرس bimehsalamatiranian.ir و یا مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بر اساس آزمون وسع و مشارکت در پرداخت حق بیمه تحت پوشش قرار گیرند.

وی تصریح کرد: همچنین افرادی که به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند با انتساب پزشک خانواده شهری می‌توانند از خدمات بخش خصوصی در مطب استفاده کنند و در موارد اورژانس از خدمات مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: تمرکز اصلی بیمه سلامت روی پوشش درمان ناباروری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت است به طوری که ۹۰ درصد از خدمات ناباروری معادل تعرفه عمومی غیردولتی قابل پرداخت است.

کد خبر 574437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.