جلسه بررسی آیین‌نامه نما در اراک برگزار شد

نشست کارگروه سیما و منظر ذیل کمیسیون عمران، فنی، ترافیک و شهرسازی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک با موضوع بررسی آیین‌نامه نما برگزار شد.

علی اصغر غفاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در این باره گفت: کارگروه سیما و منظر در یک سلسله جلسات دنبال می‌شود که اخیراً چهارمین جلسه آن برگزار شد؛ هدف از تشکیل این کارگروه ایجاد هماهنگی بین عناصر و المان‌های شبکه معابر شهری چون نمای ساختمان‌ها، شیرهای آتش‌نشانی، مبلمان شهری، سطل‌های زباله، درختان، تابلوها و علائم، جداول و کف فرش‌ها در اراک است.

وی افزود: بخش عمده‌ای از این بحث به ایجاد هارمونی در نماهای ساختمان‌های شهر برمی‌گردد، این اقدام در جهت ایجاد آرامش فکری در شهروندان و مسافران انجام شده چرا که استفاده از نماهای غیر استاندارد و سنگین غربی و اروپایی باعث ایجاد تضاد فکری و مشکلات روحی و روانی در مردم می‌شود.

عضو شورای اسلامی کلان‌شهر اراک خاطرنشان کرد: قصد ما از تشکیل این جلسات ایجاد یک سیاست کلی در مباحث زیباسازی در شبکه معابر شهری اراک است که در چند مرحله آن را پیگیری خواهیم کرد و فعلاً در مرحله نخست به بررسی آئین نامه نما خواهیم پرداخت.

غفاری تصریح کرد: در این کارگروه از ظرفیت متخصصان بومی شهر از جمله اساتید دانشگاهی، پرسنل اداره کل راه و شهرسازی، متخصصان حوزه معماری و شهرسازی در شهرداری، سازمان نظام مهندسی، بسیج مهندسی، دفتر فنی استانداری و.. استفاده شده است. چرا که در سازمان‌های مختلفی چون نظام مهندسی، شهرداری و.. به طور مستقل کارگروه سیما و منظر یا کمیته نما و گروه‌هایی با عناوین مشابه تشکیل شده که مقوله زیباسازی و نمای شهری در آن پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: ما در این جلسات با مجموع کردن نظرات تخصصی قصد داریم آئین نامه نهایی نما را تدوین و پس از آن به کمیسیون ماده ۵ ارائه دهیم تا بعد از تصویب به اجرا برسد و از این طریق بتوانیم به یک هارمونی در نمای ساختمان‌های شهر برسیم.

کد خبر 574433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.