تبعیض اجرای قوانین کالاهای آسیب‌رسان کاهش می‌یابد

مسئول کارگروه تعیین فهرست کالاها و خدمات آسیب‌رسان به سلامت گفت: تلاش می‌کنیم که تبعیض‌ها در خصوص اجرای قوانین مرتبط با کارگروه تعیین فهرست کالاها و خدمات آسیب‌رسان کاهش یابد.

عباس پریانی در حاشیه جلسه آموزشی و توجیهی کارگروه تعیین فهرست ممنوعیت تبلیغات کالاها و خدمات آسیب‌رسان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: وظایف کارگروه تعیین فهرست کالاها و خدمات آسیب‌رسان در ذیل دو ماده قانونی است.

وی ادامه داد: طبق ماده ۴۸ قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، وزارت بهداشت ملزم به ارائه فهرست کالاها و خدمات آسیب‌رسان و داروهایی با احتمال سوءمصرف شده است که به این کالاها ۱۰ درصد عوارض تعلق می‌گیرد.

مسئول کارگروه تعیین فهرست کالاها و خدمات آسیب‌رسان به سلامت با بیان اینکه در بند «ج» ماده ۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور اشاره شده است تبلیغات موارد موجود در فهرست ارائه شده ذیل ماده ۴۸ ممنوع است، ادامه داد: به منظور تعامل با دست‌اندرکاران تبلیغات کشور، جلسه آموزشی و توجیهی کارگروه تعیین فهرست ممنوعیت تبلیغات کالاها و خدمات آسیب‌رسان برگزار شد و علاوه بر ارائه دلایل توجیهی در خصوص فهرست کالاها و خدمات آسیب‌رسان، دغدغه‌ها، آسیب‌ها و مشکلات عوامل تبلیغات محیطی نیز شنیده شد.

پریانی با بیان اینکه در حال تلاش هستیم که تبعیض‌ها در خصوص اجرای قوانین مرتبط با کارگروه تعیین فهرست کالاها و خدمات آسیب‌رسان کاهش یابد، خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت بین‌بخشی این کارگروه، از جانب خود قول می‌دهم موارد و مشکلات عوامل تبلیغات محیطی را پیگیری کنم و امیدواریم بتوانیم بخشی از مشکلات این حرفه را رفع کنیم.

کد خبر 574427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.