کشت قراردادی برنج در ۲۶ هزار هکتار

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی با اعلام اینکه امسال ۲۶ هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران را در قالب کشت قراردادی انجام شده است، گفت: تولیدکنندگان در تنظیم بازار نقش اساسی دارند و جهاد کشاورزی پشتوانه قوی برای آنها است.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، هوشنگ محمدی با بیان اینکه اهتمام وزیر جهاد کشاورزی برای اجرای طرح کشاورزی قراردادی است و تلاش خوبی در این راستا صورت گرفته است، اظهار کرد: کشاورزی قراردادی برای میوه شب عید با محوریت سیب و مرکبات انجام خواهد شد و به طور مستقیم با کشاورزان قرارداد منعقد خواهد شد.

وی افزود: امسال مازندران ۲۶ هزار هکتار از اراضی شالیزاری را در قالب کشت قراردادی برنج انجام داده است. خوشبختانه مازندران اجرای طرح کشاورزی قراردادی را به‌خوبی انجام داده است و از سطح ابلاغی فراتر رفته است که جای تقدیر دارد.

نماینده ویژه وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی مازندران، خاطرنشان کرد: مازندران در تأمین جوجه یک‌روزه کشور نقش اساسی دارد و توانمندی خوبی در این زمینه دارد.

محمدی افزود: مازندران از دیروز حمل مرغ منجمد را به شش استان کشور آغاز کرده است و این روند امروز هم ادامه داشت.

وی ادامه داد: امروز ۱۳۰ هزار قطعه مرغ زنده به تهران ارسال و حدود ۲۰۰ تن مرغ گرم نیز کشتار و ارسال خواهد شد.

این مسئول با اشاره به تعدد کارخانه‌های روغن‌کشی در مازندران گفت: ۱۱ کارخانه روغن در مازندران وجود دارد که طی چند روز آینده روغن به همه کشور ارسال خواهد شد و مشکلی در تأمین روغن وجود نخواهد داشت.

محمدی افزود: تخم‌مرغ هم از استان گلستان به تهران ارسال خواهد شد. خوشبختانه انگیزه کافی برای کار کردن در جهاد کشاورزی وجود دارد و با تیم قوی که در کنار رئیس سازمان مازندران وجود دارد در تنظیم بازار شب عید و ماه مبارک رمضان مدیریت خوبی صورت گرفت و مشکلی در کالاهای اساسی وجود نداشت.

کد خبر 574397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.