معرفی بهترین سی پی یو های اینتل با کمک کارشناسان تاپ رایان

انتخاب پردازنده یا CPU قطعاً یکی از مهمترین قسمت‌های اسمبل کردن یک سیستم کامپیوتری یا کیس است.

برای خرید cpu باید به این موضوع دقت ویژه‌ای کنیم که قرار است از این پردازنده در چه نوع سیستمی استفاده کنیم. اگر قرار باشد برای یک کیس گیمینگ یا تدوین ویدئو، به دنبال پردازنده باشیم، قطعاً انتخاب ما باید پردازنده‌های Core i9 باشد ولی اگر هدف ما از بستن کیس، راه اندازی یک سیستم برای اداره یا کارمندمان است، بهتر است به دنبال گزینه‌های بهتری برویم.

در این مطلب به کمک کارشناسان سخت افزار تاپ رایان، بهترین cpu های شرکت اینتل را که برای کارهای اداری مناسب هستند را به شما معرفی می‌کنیم.

پیش از خرید پردازنده به این نکات توجه کنید

حتماً باید بدانید که قرار است از سیستمی که جمع می‌کنید برای چه کاری استفاده کنید. اگر هدف فقط استفاده از نرم افزارهای آفیس مانند Word و Excel است، می‌توانید از پردازنده‌های تک رشته‌ای یا Single Thread استفاده کنید ولی اگر می‌خواهید کمی خیالتان راحت تر باشد، به دنبال پردازنده‌های چند هسته‌ای بگردید که در زمان اوج کار و باز شدن چندین نرم افزار هم بتوانید با سرعت مناسب با سیستم کار کنید. پس از اینکه نوع سیستم و پردازنده را مشخص کردید، حتماً به این موضوع که مادربرد انتخابی بتواند از آن cpu پشتیبانی کند هم توجه کنید.

معمولاً پردازنده‌های گران قیمت به مادربردهای گران قیمت هم احتیاج دارند. در نهایت نکته بسیار مهم این است که سعی کنید از بین پردازنده‌های موجود در بازار به سراغ پردازنده ای بروید که زمان زیادی از عرضه آن به بازار نگذشته باشد و درایورهای به روزی داشته باشد. در ادامه ۴ مدل از بهترین پردازنده‌های اداری را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین پردازنده‌های اینتل برای کار اداری

تنها نکته‌ای که می‌خواهیم متذکر شویم این است که بر خلاف مابقی پیشنهادات ما برای خرید، اولین سی پی یو معرفی شده در این لیست، قیمتی بالا و آخرین سی پی یو کمترین قیمت را دارند ولی اگر می‌توانید بودجه بیشتری برای خرید کنار بگذارید، پیشنهاد ما خرید پردازنده‌های گران‌تر است.

معرفی بهترین سی پی یو های اینتل با کمک کارشناسان تاپ رایان

۱- پردازنده Core i5 اینتل مدل ۱۱۴۰۰

این پردازنده یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. ۶ هسته قدرتمند در کنار ۱۲ رشته مجازی، سرعت سیستم را حتی در کارهای فراتر از اداری برای شما مهیا می‌کند. ۱۲ مگابایت حافظه کش این پردازنده، عدد خارق العاده ای برای یک پردازنده اداری است. این پردازنده می‌تواند با استفاده از چیپست داخلی خود تصاویر با کیفیتی برای ۳ مانیتور پردازش کند و شما را از خرید یک کارت گرافیک مجزا بی نیاز می‌کند. فرکانس پایه این cpu برابر با ۲.۶ گیگاهرتز است و در حال توربو می‌تواند پردازشی با سرعت ۴.۴ گیگاهرتز را برای شما به ارمغان بیاورد. پردازنده Core i5 مدل ۱۱۴۰۰ قیمتی در حدود ۴.۵ میلیون تومان در بازار دارد.

۲- پردازنده Core i3 اینتل مدل ۱۰۱۰۰

این پردازنده که متعلق به نسل ۱۱ اینتل می‌باشد، دارای ۴ هسته و ۸ رشته است. فرکانس پایه آن بالاتر از پردازنده قبلی و برابر با ۳.۶ گیگاهرتز است و قیمت پایین‌تر آن به دلیل کمتر بودن هسته آن است. بر اساس نظرات کاربران، می‌توان از این پردازنده برای بازی کردن هم استفاده کرد ولی قطعاً خرید یک کارت گرافیک جداگانه، خیال شما را از هر لحاظ راحت تر می‌کند. شما می‌توانید این پردازنده عالی را با قیمتی در حدود ۲.۵ میلیون تومان از بازار تهیه کنید.

معرفی بهترین سی پی یو های اینتل با کمک کارشناسان تاپ رایان

۳- پردازنده Core i7 اینتل مدل ۳۷۷۰

خب در ادامه می‌خواهیم ۲ گزینه کاملاً اقتصادی را به شما معرفی کنیم. این پردازنده از همان دسته cpu هایی است که معمولاً به عنوان اولین پیشنهاد برای جمع کردن یک کیس اداری معرفی می‌کنیم. ۴ هسته فیزیکی با فرکانس ۳.۴ گیگاهرتزی از پس تمام نرم افزارهای اداری و حسابداری بر می‌آید. حافظه کش این پردازنده نسبت به دو سی پی یو معرفی شده کمتر و برابر ۸ مگابایت است ولی اصلاً نگران نباشید. ۸ مگابایت فراتر از نیاز یک سیستم اداری است و اصلاً کمبودی احساس نخواهید کرد. با پرداخت حدود ۲ میلیون تومان می‌توانید این پردازنده را خریداری کنید و بر روی سیستم خود نصب کنید.

۴- پردازنده Core i5 اینتل مدل ۳۵۷۰

در نهایت آخرین پردازنده لیست ما ۳۵۷۰ دوست داشتنی و پر فروش است. تقریباً می‌توان گفت در بین کسانی که کار خدمات کامپیوتر انجام می‌دهند، ۳۵۷۰ اولین گزینه‌ای است که برای فروش تعداد زیادی کیس به یک سازمان پیشنهاد می‌شود. ۴ هسته واقعی در کنار ۴ هسته مجازی شما را با یک پردازنده شبیه به ۸ هسته‌ای روبه‌رو می‌کند. کار کردن با نرم افزارهای آفیس با این پردازنده به راحتی انجام می‌شود ولی ممکن است حافظه ۶ مگابایتی آن در زمان باز کردن چندین نرم افزار به صورت همزمان، کمی سرعت سیستم را پایین بیاورد. خرید این پردازنده به جاهایی پیشنهاد می‌شود که حساسیت زیادی بر روی کیس‌های خود ندارند و می‌خواهند تعداد زیادی کیس را به صورت همزمان خریداری کنند. قیمت این سی پی یو در بازار حدود ۱.۵ میلیون تومان است.

سخن نهایی

خرید پردازنده یکی از مهمترین کارهایی است که شما باید انجام دهید. در کنار این هم باید به این موضوع توجه کنید که بقیه قطعات هم باید با پردازنده هماهنگی داشته باشند. اگر در خرید پردازنده مناسب برای مجموعه یا سیستم خود شک یا ابهامی دارید، کافیست با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۷۳۷۴ تماس بگیرید و کارشناسان فروش تاپ رایان به شما برای خرید بهترین سیستم راهنمایی خواهند داد.

فروشگاه اینترنتی تاپ رایان به عنوان بزرگترین فروشگاه قطعات سخت افزار کشور، تمامی قطعات سخت افزاری مانند پردازنده، کارت گرافیک، کیس و … را با بهترین قیمت به شما ارائه می‌کند. همچنین شما می‌توانید انواع گوشی‌های موبایل و لپ‌تاپ ها را هم در تاپ رایان ببینید، مقایسه کنید و بهترین خرید را داشته باشید. کافیست به https://toprayan.com سر بزنید تا بهترین خرید را برای خود رقم بزنید.

کد خبر 574378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.