ورود دو میلیون مسافر در تعطیلات عید فطر به کاشان

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان از ورود دو میلیون مسافر به این شهرستان در تعطیلات عید فطر خبر داد.

احمد دانایی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از ورود بیش از دو میلیون مسافر و گردشگر در تعطیلات عید فطر امسال به این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: کاشان در تعطیلات عید فطر با انبوه زیادی از مسافر و گردشگر مواجه شد که به دلیل افزایش جمعیت و ظرفیت‌های موجود در شهرستان، امکان پذیرایی با کیفیت بالا میسر نبود.

وی با اشاره به مشکل‌هایی که برای گردشگران تعطیلات عید فطر در کاشان به وجود آمد، گفت: خوشبختانه امسال پس از دو سال شیوع کرونا، شاهد کاهش بیماری بودیم؛ این موضوع حجم زیادی از مسافر را به دنبال داشت که برای مسئولان غیر قابل پیش بینی بود و مشکلاتی را همراه داشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان به تبیین برنامه‌ها و مصوبه‌های ستاد خدمات سفر شهرستان پرداخت و افزود: امیدواریم با هم افزایی دستگاه‌ها در روزهای آینده خدمات بهتری به مسافران کاشان داده شود.

دانایی‌نیا تصریح کرد: با هدف سهولت در رفت و آمد، روزهای پنجشنبه و جمعه تا پایان آئین گل‌چینی و گلاب‌گیری محدودیت‌های ترافیکی در مرکزهای خاص گردشگری و برخی خیابان‌ها از جمله علوی، میدان عامریه، پل راوند، راه‌های مشرف به باغ تاریخی فین و جاده‌های نیاسر، قمصر و مشهد اردهال با استقرار پلیس راهور، ایجاد خواهد شد.

وی بهره‌گیری از ظرفیت ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی را از دیگر تمهیدهای لازم برای برای اسکان گردشگران بیان و ادامه داد: افزون بر فعالیت داروخانه‌های شبانه‌روزی، درمانگاه‌ها نیز به صورت شبانه‌روزی در خدمت مسافران و گردشگران خواهند بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان در بخشی از سخنان خود با اشاره به آزاد سازی ۳۰ هکتار از عرصه‌های باستانی سیلک در کاشان، تاکید کرد: تا کنون تکلیف این مقدار سطح از مساحت سیلک مشخص شده است لذا بستر لازم فراهم شده که در نشستی بتوان برای تعیین تکلیف ۱۰ هکتار باقیمانده نیز چاره‌اندیشی شود تا زمین جایگزین به مردم تحویل شود که در حیطه عرصه محوطه باستانی سیلک قرار گیرد.

وی با بیان اینکه درباره تعیین تکلیف زمین‌های عرصه و حریم سیلک اطلاع‌رسانی دقیق نیز به مردم انجام نشده است، اضافه کرد: در بازدید از برخی بناهای تاریخی، پی برده‌ام حق با مردم است و نباید مشکلی برای آنان ایجاد می‌شد محوطه باستانی سیلک کاشان دارای ۴۰ هکتار عرصه، ۵۷ هکتار حریم درجه یک، ۴۰ هکتار حریم درجه ۲ و ۴۰ هکتار حریم درجه سه است.

کد خبر 574357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.