برگزاری جشنواره ملی پخت سمنو در آشتیان

شهردار آشتیان از برگزاری جشنواره ملی پخت سمنو خبر داد و گفت: هفتمین جشنواره مردمی پخت سمنو در مجموعه ورزشی تختی شهرستان آشتیان برگزار می‌شود.

مجتبی ملکا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: جشنواره ملی پخت سمنو برای هفتمین‌بار در شهرستان آشتیان برگزار می‌شود و ۲۰ کارگاه پخت سمنو در این جشنواره حضور دارند.

وی افزود: در حاشیه این جشنواره، برنامه‌های فرهنگی همچون اجرای موسیقی سنتی، برپایی نمایشگاه سوغات آشتیان، اجرای نمایش خیابانی و بازی‌های بومی در نظر گرفته شده است.

شهردار آشتیان با بیان اینکه این جشنواره پس از دو سال وقفه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به فروکش‌کردن بحران کرونا، جشنواره ملی آئین پخت سمنو روزهای بیست‌ودوم و بیست‌وسوم اردیبهشت‌ماه در مجموعه ورزشی تختی برگزار می‌شود.

ملکا با تاکید بر اینکه تاکنون شش دوره از این جشنواره در سطح شهرستان برگزار شده است، ادامه داد: جشنواره سمنوی آشتیان سال ۱۳۹۷ به شماره ۱۷۳۴ در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

وی گفت: این جشنواره با هدف حفاظت و پاسداری از میراث ناملموس کشور و به همت مردم شهرستان آشتیان، شهرداری و شورای اسلامی شهر، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شرکت پژوهش صنعت مدرن اجرا می‌شود.

کد خبر 574354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.