ایران باید بیشترین نقش را در بازسازی سوریه ایفا کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: بخش عظیمی از زیرساخت‌های صنعتی و کشاورزی سوریه با جنگ از بین رفته است که باید مورد بازسازی قرار بگیرد.

محمود عباس‌زاده‌مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه جنگ سوریه موضوع بین‌المللی بود، اظهار کرد: هدف از این جنگ این بود که سوریه پایگاه نظامی غربی‌ها شود و جریان و محور مقاومت را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه در سوریه جنگ جهانی پیچیده‌ای صورت گرفت، ادامه داد: در این جنگ نیابتی غربی‌ها با استخدام وحشی‌ترین و ددمنش‌ترین افراد، آنها را تا دندان مسلح کردند و دائماً اطلاعات در اختیار آن‌ها قرار می‌دادند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمتر کسی باور می‌کند که این جنگ برای غرب نتیجه عکس بدهد ولی پایمردی دولت، مردم سوریه و تدبیر و شجاعت بشار اسد و مساعدت‌های مستمر و گره‌گشای مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی ایران و مشاوره‌های خوب و به موقع این نظام و فرماندهان خوب و با تجربه سپاه برای ارتش سوریه و مساعدت‌های اطلاعاتی باعث شد جنگ نتیجه‌ای برعکس خواسته‌های غربی‌ها صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در جنگ سوریه جریان مقاومت پیروز و این پیروزی نهادینه شد. این در حالی است که اگر جنگ نتیجه‌ای غیر از این داشت، طرف مقابل غربی‌ها برای یک کاسه کردن خاورمیانه به نفع خودشان تلاش می‌کردند و معلوم نبود کشورهای منطقه با چه جنایت‌های گسترده‌ای مواجه می‌شدند.

ایران بیشترین نقش را در بازسازی سوریه دارد

عباس‌زاده مشکینی خاطرنشان کرد: بخش عظیمی از زیرساخت‌های صنعتی و کشاورزی سوریه با جنگ از بین رفته است که باید مورد بازسازی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه سوریه به لحاظ مذهبی و معنوی حائز اهمیت است، اضافه کرد: ممکن است بازسازی سوریه محل رقابت کشورها شود. اما با توجه به تجربه جمهوری اسلامی ایران بعد از جنگ تحمیلی هشت ساله و ظرفیت‌های متنوع و خدمات مهندسی در ایران باید بیشترین نقش را در بازسازی سوریه داشته باشیم. همچنین ایران و سوریه به عنوان هم‌پیمانان استراتژیک در کنار هم هستند.

کد خبر 574339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.