مازندران ظرفیت‌های سرشاری در جذب گردشگر خارجی دارد

استاندار مازندران در آیین افتتاحیه رویداد بین‌المللی پایتخت کشورهای عضو اکو در ساری، گفت: مازندران ظرفیت‌های سرشاری در جذب گردشگر خارجی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمود حسینی‌پور امروز -سه‌شنبه بیستم اردیبهشت ماه- در آئین افتتاحیه رویداد بین‌المللی پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در هتل بادله ساری، اظهار کرد: مازندران به عنوان قطب گردشگری ایران این ظرفیت را دارد که استان ممتاز گردشگری باشد و ارتباط تنگاتنگی با کشورهای عضو منطقه داشته باشد.

وی تصریح کرد: مازندران در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و با برخورداری از بنادر مختلف ظرفیت‌ها زیادی برای جذب فعالان اقتصادی دارد و از تمام شهروندان کشورهای منطقه دعوت می‌کنیم که در استان مازندران حضور پیدا کنند و ظرفیت‌های خدادادی و اقتصادی این دیار را از نزدیک ببینید.

استاندار مازندران گفت: جمهوری اسلامی ایران، با سیاست خارجی فعال و پویایی و تلاش دولت مردمی سیزدهم، اهمیت ویژه‌ای برای ارتباط با کشورهای منطقه قائل است و پیوند ایران با کشورهای منطقه جدانشدنی است.

وی تصریح کرد: مازندران در کنار ظرفیت‌های اقتصادی دارای منابع غنی فرهنگی و مردمی مهمان‌نواز با اخلاق کریمانه است که سالانه از ۲۰ میلیون گردشگری داخلی میزبانی می‌کند و این وضعیت از فرهنگ بالای این استان در جذب گردشگر نشأت می‌گیرد.

نماینده عالی دولت در مازندران از گردشگری به عنوان یکی از مسیرهای مهم برای ایجاد اشتغال پایدار جوانان استان و مردم کشورهای عضو اکو نام برد و گفت: مازندران ظرفیت‌های سرشاری در جذب گردشگر خارجی دارد و مدیریت عالی دولت در استان اعلام می‌دارد که مهم‌ترین اولویت این دیار توسعه گردشگری، جذب سرمایه گذار خارجی است و زمینه ورود فعالان اقتصادی خارجی به این دیار را در راستای پویایی اقتصادی فراهم خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری یکی از سکوهای پرش اقتصادی مازندران است و بسیار خوشحال هستیم که کشورهای عضو اکو در مسیر توسعه گردشگری در منطقه گام برداشتند و به طور حتم مازندران از این ظرفیت نهایت استفاده را خواهد کرد.

کد خبر 574256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.