خواستار جذب سرمایه‌گذار برای توسعه همه جانبه اصفهان هستیم

دستیار وزیر امور خارجه ایران در دیدار خود با شهردار اصفهان بر ضرورت بهره‌مندی کامل از ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و گردشگری اصفهان تاکید کرد و گفت: دستگاه سیاست خارجه آمادگی و تمایل کامل خود را برای برداشتن گام‌هایی جدی در راستای بهره مندی از ظرفیت بالقوه و بر زمین مانده استان اصفهان اعلام می‌کند.

به گزارش ایمنا، عبدالله سهرابی اظهار کرد: دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی رویکردی دارد که بر اساس آن، شرایط را به طور تمام و کمال برای جذب گردشگر و توسعه دیپلماسی فراهم کرده است.

وی خطاب به شهردار اصفهان افزود: امروز فرصتی در اختیار شما قرار داده شده تا ظرفیت‌های پنهان و مغفول اصفهان را آشکار کنید و آنها را در راستای توسعه این استان به کار ببرید.

سفیر سابق ایران در قطر مدیران ارشد استان را مسئول ایجاد زیرساخت‌های رشد و توسعه دانست و تاکید کرد: اصفهان ظرفیت‌های بالقوه‌ای در بخش‌های مختلف دارد که امید است از آنها استفاده شود. شعار سیاست خارجی دولت سیزدهم نیز بر مبنای «سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی فعال» شکل گرفته و در این ۹ ماه بخشی از این اهداف محقق شده است.

وی افزود: چنین احساس می‌شود که با آمدن دولت جدید در میان محافل دیپلماتیک تعامل با ایران در قالب یک بحث جدی مطرح است و در این میان، استان اصفهان باید از ظرفیت بزرگ تاریخی، فرهنگی و گردشگری خود در مسیر معرفی خودش به دنیا استفاده کند.

دستیار وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: می‌توانیم جلسه‌ای در آذرماه مصادف با روز اصفهان با حضور استاندار و یا شهردار اصفهان با وزرا و سفرای کشورهایی همچون چین، روسیه و ونزوئلا داشته باشیم و از آنها دعوت کنیم به اصفهان بیایند تا بستری برای معرفی بیشتر برای اصفهان فراهم شود.

وی تاکید کرد: دستگاه سیاست خارجه اعلام آمادگی می‌کند که در راستای بهره‌مندی از فرصت‌های بر زمین مانده در اصفهان گام‌های بلندی بردارد، چرا که اصفهان بسیار مهم است و خواستار جذب سرمایه‌گذار و توسعه همه جانبه در این استان هستیم.

کد خبر 574248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.