حضور ۲۸۰۰ ناشر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب

رئیس سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب با حضور ۲۸۰۰ ناشر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یاسر احمدوند، امروز -سه‌شنبه، بیستم اردیبهشت‌ماه- در مراسم افتتاحیه سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار کرد: سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب با حضور حدود ۲۸۰۰ ناشر برگزار می‌شود که حدود ۱۷۰۰ ناشر در محیط مصلی امام خمینی به صورت فیزیکی در غرفه‌های آماده شده حضور دارند و از ۲۱ اردیبهشت ماه میزبان مخاطبان هستند، علاوه‌بر این تعداد ۱۱۰۰ ناشر در فضای مجازی، کتاب‌های خود را در معرض دیدی عموم مردم قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: حدود ۱۷۰ ناشر خارجی در این نمایشگاه حضور دارند و از ۳۰ کشور دنیا مهمانانی در این نمایشگاه حاضر هستند، همچنین ۵۰ مهمان از کشورهای مختلف به دعوت نمایشگاه بین‌المللی کتاب از این رویداد بزرگ فرهنگی بازدید خواهند کرد.

رئیس سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: برای تحقق شعار عدالت اجتماعی، برای نخستین بار این نمایشگاه هم‌زمان به صورت فیزیکی و حضوری برگزار می‌شود و در این مسیر شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به صورت رایگان در عرصه ارسال کتاب‌ها به درب منازل انجام خدمت می‌کند.

وی با اشاره به حمایت بانک صادرات در امر پردازش‌های بانکی در این دوره از نمایشگاه کتاب، تصریح کرد: رقم و میزان پرداختی یارانه کتاب برای طلاب، دانشجویان، اساتید دانشگاه، اعضای هیئت علمی به نسبت دوره گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

احمدوند خاطرنشان کرد: حدود ۱۱۲ هزار عنوان کتاب در سال گذشته به همت ناشران کتاب چاپ شده است که ناشران با این همت چراغ علم و چاپ را روشن نگه داشتند، همچنین امیدوارم امکان خرید کتاب برای عموم مردم فراهم شود.

وی افزود: امید داریم با تدارک برنامه‌های دولت سیزدهم شاهد توسعه هر چه بهتر و بیشتر صنعت نشر در کشور باشیم، چرا که صنعت نشر چالش‌ها و مشکلاتی دارد که باید رفع شود. همچنین لازم است از کشور قطر که مهمان ویژه این نمایشگاه هستند تشکر کنم.

به گزارش ایمنا، گفتنی است وزیر فرهنگ کشور لبنان در مراسم افتتاحیه حضور دارد و وزیر فرهنگ کشور قطر نیز در روزهای آتی به عنوان مهمان ویژه حضور می‌یابد.

کد خبر 574235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.