از قتل فجیع همسر با ساتور تا بازداشت ۵ تروریست مسلح در شمال غرب

قتل فجیع همسر با ساتور، قاتلی که می‌دانست قصاص نمی‌شود، بازداشت پنج تروریست مسلح در شمال غرب کشور، حریق خودروی حامل قاچاق سوخت، انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات در مرزهای شرقی، بازداشت دو مرد که هندوانه تریاکی می‌فروختند، قتل هولناک مرد اهوازی را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسیدگی به این پرونده از اواخر فروردین سال جاری و با گزارش قتلی هولناک در بوشهر در دستور کار تیم جنایی این شهر قرار گرفت. با حضور تیم جنایی در محل، مشخص شد زن جوانی همسر خود را با ضربه ساتور به قتل رسانده است. عامل این قتل هم خیلی زود دستگیر شد و به قتل اعتراف کرد.

آن‌طور که خواهر مقتول می‌گوید، همه‌چیز از هفت سال پیش شروع شد. آن موقع برادر وی شهاب در بندرعباس سرباز بود و ۲۱ یا ۲۲ سال بیشتر نداشت. خواهر مقتول اظهار کرد: گویا در مسیر خود به پادگان، همسرش را که آن زمان دختر جوان ۱۹ ساله‌ای بود، دید و دلباخته او شد. پدر و مادر این دختر از هم جدا شده بودند و ما به دلیل برخی مسائل، به‌شدت مخالف ازدواج برادرم با او بودیم.

خواهر بزرگ‌ترم بدون بی‌احترامی، به دختر گفت برادر ما سن مناسبی برای ازدواج ندارد و بهتر است رابطه خود را تمام کنند. در هر صورت، ازدواج کردند و ما هم در مراسم آنها شرکت نکردیم. پس از تولد برادرزاده‌ام، خواهر بزرگ‌ترم گفت به خاطر بچه باید کدورت‌ها را فراموش‌کنیم.

به گفته خواهر شهاب، برادر او عاشق همسر و دخترش بود اما به دلیل اینکه حرف‌های ناخوشایندی در مورد همسرش به گوشش رسیده بود، بین آنها کشمش وجود داشت تا عید امسال که شهاب به خانواده اعلام کرد می‌خواهد از همسرش جدا شود. خواهر مقتول ادامه داد: برادرم گفته بود بیشتر وقت‌ها با هم دعوا می‌کنند و زن او بعد از دعوا خانه را ترک کرده و دائم از کارهایش بهانه‌گیری می‌کند.

یک شب برادرم و همسرش به کافه رفته بودند که دوباره دعوای‌شان شد. زن برادرم یک دفعه وسط خیابان رفت و خود را جلوی یک ماشین انداخت. اگر قصد عروس ما از این کارها جدایی بود، ما مشکلی نداشتیم اما حاضر به جدایی نبود. شهاب به ما گفته بود همسرش با دوستانش گروهی داشتند که دوستانش در آن به برادرم توهین کرده بودند اما همسر او تنها شکلک خنده می‌گذاشت.

چند روز قبل از قتل، زن برادرم بعد از یک دعوا به خانه مادرش رفت. از مادر عروس‌مان خواستم که با دختر خود صحبت کند تا سر زندگی برگردد و اگر نمی‌خواهد، بگوید تا کار تمام شود. برادرم می‌خواست شکایت کند که گفتیم زشت است و خواستیم این کار را نکند. پدر دختر آمد و با کمی صحبت، آنها را دوباره با هم آشتی داد.

زن برادرم لازانیا پخته و درون غذای شهاب ماده بیهوش‌کننده ریخته بود. غذا که تمام شد، شهاب به اتاق رفت تا استراحت کند که بیهوش شد. آن‌طور که قاضی به ما توضیح داد، زن برادرم ابتدا ضربه‌ای به گردن او زده و سپس سرش را از تن جدا کرده است. بعد هم پیکر بی‌جانش را قطعه قطعه کرده تا راحت از خانه خارج کند.

زن برادرم حتی از خانم همسایه هم یک کارتن خالی کولر گرفته و گفته بود برای آوردن اسباب از خانه قدیمی به خانه جدید، کارتن نیاز دارد. به گفته همسایه‌ها، قبل از آمدن مأموران، او با استفاده از وانت یکی از دوستان شوهرش، چهار کیسه زباله از خانه خارج کرده و گویا خودش کیسه‌ها را به سطل زباله انداخته بود.

ما از این اتفاق بی‌خبر بودیم تا اینکه یکی از دوستانم به من زنگ زد و گفت کجایی برادرت را تکه‌تکه کرده‌اند. با این خبر، مثل دیوانه‌ها شدم‌. به خانه برادرم رفتم، دیدم پر از مأمور است و همسایه هم جمع شده‌اند. باورم نمی‌شد و فکر می‌کردم برادرم چیزی از همسر خود دیده و به همین خاطر او کسی را کشته است اما اجازه ندادند وارد خانه شوم و می‌گفتند صحنه قتل فجیع بوده است.

زن برادرم پس از قتل با پدر خود تماس گرفته و گفته شهاب را کشته است اما چون حرف‌های دخترش را باور نکرده، با پلیس تماس گرفته و موضوع را اطلاع داده است. مأموران نیز بعدها به ما گفتند به خانه برادرم رفته بودند تا به داد او برسند اما زمانی که به محل رسیده‌اند یک روز از مرگ برادرم گذشته بود.

پدرزن برادرم به مأموران گفت دخترش پس از جنایت به خانه دوست یا خاله خود رفته است. زن برادرم حتی پس از ارتکاب قتل هم ناراحت نبود و پس از کشتن برادرم با گوشی شهاب به دیگران پیام داده بود تا همه فکر کنند شهاب زنده است. ما فقط قصاص می‌خواهیم. برادرم خیلی کوچک بود که پدر و مادرمان فوت شدند و خواهر بزرگ‌ترم او را بزرگ کرد.

برادرم همیشه نگران سرنوشت دختر خود بود و به خاطر او می‌خواست زندگی‌اش را ادامه دهد. نمی‌دانم آن زن چطور دلش آمد با زندگی دختر کوچکش که حالا با ما زندگی می‌کند، این کار را انجام دهد. دختر او را که می‌بینم، قلبم آتش می‌گیرد و نمی‌دانیم چطور قرار است بدون پدر و مادر بزرگ شود.

قاتلی که می‌دانست قصاص نمی‌شود

رسیدگی به پرونده فقدان شیما صباگردی مقدم، دختر ۱۵ ساله تهرانی از مردادماه سال ۹۸ آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد شیما آخرین بار در ترمینال آرژانتین دیده شده و در ادامه تحقیقات مشخص شد او سوار خودرو مرد میانسالی به نام بهلول شده و از آن پس ناپدید شده بود.

رازگشایی از جنایت بهلول، ۱۵ ماه پس از حادثه با کشف بقایای جسد دفن شده شیما در حیاط خانه همسایه بهلول فاش شد. پدرخوانده شیما که از ابتدای حادثه از بهلول شکایت کرده بود، پدر و مادر حقیقی شیما را معرفی کرد و اولیای دم چندی قبل با دریافت دیه میلیاردی از قصاص قاتل گذشت کردند. صبح امروز بهلول به لحاظ جنبه عمومی جرم در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه رفت.

در ابتدای جلسه رسیدگی پدر شیما اظهار کرد که با دریافت دیه از قصاص گذشت کرده است. سپس متهم پای میز محاکمه رفت و در دفاع از خود گفت: من شیما را مخفی نکرده بودم. او سوار خودرو من شد و با تمایل خود به خانه‌ام آمد. من اتهام ربودن او را قبول ندارم. بعد از مدتی که در خانه من بود، یک روز با شیما بحثم شد و شال او را دور گردنش انداختم اما قصد قتل نداشتم.

سپس وکیل شاکی اظهار کرد: زمانی که جسد شیما کشف شد، آثار دو گره روی گردن او محرز بود؛ بنابراین متهم با قصد قبلی او را خفه کرده است. هر چند اولیای دم از قصاص گذشت کردند اما تقاضای اشد مجازات از لحاظ جنبه عمومی جرم را داریم.

با توجه به گذشت اولیای دم از قصاص، متهم بنابر قانون می‌تواند با تودیع وثیقه از زندان آزاد شود و بعد از قطعی شدن رأی دادگاه و اجرای حکم در صورت لزوم مجدداً به زندان باز می‌گردد.

بازداشت ۵ تروریست مسلح در شمال غرب کشور

بنابر اعلام روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه، با اقدامات شناسایی و اطلاعاتی، تیم مسلح تروریستی که در منطقه شمال‌غرب قصد نفوذ و عملیات خرابکارانه داشت، در شهرستان بانه استان کردستان شناسایی و تعداد پنج نفر از عوامل این تیم تروریستی دستگیر شدند. رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) مقادیری سلاح و مهمات نیز از این تیم تروریستی کشف و ضبط کردند.

حریق خودروی حامل قاچاق سوخت

مسعود رئیسی معاون عملیات آتش‌نشانی بندرعباس اظهار کرد: در یک حادثه پژو ۴۰۵ حامل سوخت قاچاق با عقب یک دستگاه پژو پارس در بزرگراه شهید رجایی بندرعباس برخورد کرد و منجر به آتش‌سوزی هر دو خودرو شد.

وی با بیان اینکه حادثه دیر به آتش‌نشانی اطلاع داده شد، افزود: با تماس مردمی در ساعت ٠٠:١۵ با ۱۲۵، بلافاصله تیم عملیاتی از ایستگاه شماره چهار به محل حادثه در حوالی جایگاه سوخت نارگیل اعزام شد.

معاون عملیات آتش‌نشانی بندرعباس ادامه داد: به علت شدت تصادف و آتش‌سوزی ناشی از سوخت داخل خودرو ۴٠۵ راننده این خودرو جان خود را از دست داد و دو مصدوم حادثه که سرنشین خودرو پارس بودند به بیمارستان اعزام شدند.

انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات در مرزهای شرقی

سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی انتظامی کشور اظهار کرد: مرزبانان غیور هنگ مرزی زابل طی یک اقدام اطلاعاتی و برنامه‌ریزی شده از فعالیت یک باند قاچاق سلاح در منطقه مرزی قرقری مطلع شدند و بلافاصله تمهیدات لازم را به کار گرفته و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مرزبانان استان سیستان و بلوچستان در هنگ مرزی زابل با اجرای کمین هدفمند و اجرای تاکتیک مناسب به محل مورد نظر اعزام و در همین حین متوجه حضور یک دستگاه خودرو در منطقه شدند که مأموران با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح برای بازدید و بازرسی از خودروها اقدام به صدور اخطار کردند.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور ادامه داد: قاچاقچیان توجهی به دستور مرزداران نکرده و شروع به تیراندازی به سمت مأموران کردند که به علت حجم زیاد آتش مرزداران، قاچاقچیان در این امر ناکام ماندند. مرزداران هنگ مرزی زابل در این عملیات، موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودرو و دستگیری یک قاچاقچی، ۱۸ قبضه سلاح کلاش، سه قبضه مینی کلاش، سه قبضه نارنجک تفنگی ۴۰ میلی‌متری، یک قبضه گرینوف به همراه یک عدد لوله یدک و یک قبضه تپانچه به همراه مقادیر قابل توجهی مهمات مربوط به سلاح‌ها را کشف کنند.

وی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سایر متهمان پرونده در دستور کار مرزبانان قرار دارد، خاطرنشان کرد: مرزبانان در راستای مبارزه با قاچاقچیان و اشرار مسلح، اقدامات و برنامه‌های ویژه و خاصی را سرلوحه کاری خود قرار داده‌اند و اجازه جولان و فعالیت به اشرار مسلح و قاچاقچیان را در سراسر مرزهای کشور نخواهند داد.

بازداشت ۲ مرد که هندوانه تریاکی می‌فروختند

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ اظهار کرد: مأموران پایگاه هشتم پلیس مبارزه با موادر مخدر با انجام کار اطلاعاتی دقیق از حمل مواد مخدر از طریق یک دستگاه کامیونت از استان‌های جنوبی کشور مطلع شدند و مأموران این پایگاه با استقرار محورهای مواصلاتی به شهر تهران کامیون‌های مورد نظر را مشاهده و متوقف کردند.

وی افزود: مأموران با بررسی تخصصی از کامیونت مذکور که بار هندوانه داشت ۹۲ کیلو و تریاک را کشف کردند. در این رابطه دو نفر دستگیر، یک دستگاه کامیونت توقیف و متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

قتل هولناک مرد اهوازی

عبدالرحیم قربان پور فرمانده انتظامی شهرستان باغملک اظهار کرد: درپی یک فقره قتل عمد در شهرستان باغملک منطقه رود زرد کاید رفیع موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با تدابیر و اقدامات تخصصی و تحقیقات میدانی مضنون به قتل شناسایی شد، افزود: ضمن هماهنگی با دستگاه قضائی محل اختفای قاتل در شهرستان اهواز که محل کسب و کار نامبرده شناسایی شد و در یک عملیات غافلگیرانه توسط عوامل پلیس آگاهی شهرستان نامبرده دستگیر شد و به بزه ارتکابی مبنی بر قتل شخصی ۵۱ ساله اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان باغملک ادامه داد: قتل در حوزه استحفاظی شهرستان اهواز منطقه غیزانیه با استفاده از یک قبضه اسلحه کلت کمری و استفاده از سه تیر جنگی صورت گرفته بود. به علت بیراهه و از بین بردن ادله و آثار جرم مقتول را به شهرستان باغملک روستای رود زرد کاید برده و با گذاشتن سنگ روی پدال گاز جسد را به همراه خودروی شخصی خود به داخل دریاچه انداخته و محل را ترک کرده بود. در این زمینه پرونده مقدماتی تشکیل و متهم تحویل مقامات قضائی شد.

کد خبر 574230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.