۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
بیمه بدنه و شخص ثالث تیبا

افزایش قیمت خودرو در بازار داخلی باعث شده تا افراد بسیاری برای خرید بیمه خودرو اقدام کنند.

این افزایش قیمت منجر به افزایش لوازم اولیه خودرو شده، از این رو برای کاهش میزان خسارت وارد شده بهتر است نسبت به خرید بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث خودرو اقدام کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا در رابطه با خرید بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث تیبا اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی خودرو تیبا

پروژه خودروسازی سایپا برای اولین بار از خودروی ایرانی خود با طراحی خاص و زیبا در سال ۱۳۸۹ رونمایی کرد. کارشناسان نظرات متفاوتی درباره طراحی این خودرو داشتند، طبق نظر کارشناسان طراحی این خودرو می‌توانست کمی خلاقانه‌تر و زیباتر باشد. با این وجود تیبا بعد از پراید به عنوان ارزان‌ترین خودرو کشور معرفی شد، البته این موضوع درباره سال‌های اولیه تولید خودرو تیبا بود. طراحی این خودرو نتیجه همکاری چندین مهندس ایرانی و خارجی است، این خودرو در چهار تیپ تولید شده است(sl، sx، ex،Lx) اشاره کرد. خودرو تیبا تیپ EX یکی از کامل‌ترین خودروهای تیبا در مقایسه با انواع دیگر آن است. این خودرو با وجود تمام مزایا و معایبی که دارد دارای قیمت مناسبی بوده و می‌تواند انتخاب بسیاری از ایرانیان باشد.
از مشخصات فنی این خودرو می‌توان به قدرت موتور آن اشاره کرد. قدرت موتور این خودرو ۸۷ اسب بخار است و ۴ سیلندر ۸ سوپاپه بوده، گیربکس ۵ دنده دستی داشته و دارای مخزن سوختی با ظرفیت ۴۱ لیتر است.

ضرورت خرید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه تیبا

با توجه به مقاله منتشر شده در رابطه با بیمه شخص ثالث تیبا: یکی از بیمه‌های اجباری است که در ردیف بیمه‌های مسئولیت قرار می‌گیرد. تمامی دارندگان خودرو موظف به تهیه بیمه شخص ثالث برای وسایل نقلیه موتوری خود هستند. بر اساس این بیمه نامه، شرکت بیمه‌گر مسئولیت جبران خسارت‌های مالی و جانی وارده به شخص ثالث خودرو را بر عهده می‌گیرد. منظور از شخص ثالث در این تعریف، تمام افرادی است که در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه موتوری زمینی، دچار خسارت‌های مالی و جانی می‌شوند. چنین افرادی می‌توانند جزو سرنشینان خودرو خسارت دیده بوده و یا شخصی باشد که در خارج از وسیله نقلیه قرار دارد..
اما بیمه بدنه برخلاف بیمه شخص ثالث، بیمه ضروری نیست و مالکین خودرو می‌توانند در صورت داشتن شرایط لازم این بیمه را خریداری کنند. این بیمه تنها می‌تواند خسارات وارد شده به خودرو شما در تصادفات رانندگی را بپردازد، به هیچ عنوان خسارت جانی ناشی از تصادفات رانندگی را پرداخت نخواهد کرد.

ویژگی‌های بهترین بیمه شخص ثالث تیبا

بیمه بدنه و شخص ثالث تیبا

برای خرید بیمه شخص ثالث تیبا همواره باید به این موضوع توجه داشته باشید که برای انتخاب و خرید بیمه شخص ثالث باید معیارهای مختلفی را در نظر داشته باشید. از این رو می‌توانید با بررسی این معیارها بهترین بیمه شخص ثالث را خریداری کنید. اما معیارهایی که برای خرید بیمه شخص ثالث تیبا باید در نظر بگیرید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· پوشش مالی: باید شرکت بیمه‌ای را انتخاب کنید که بتواند در موعد مقرر خود به تعهدات مالی خود عمل کند.

· توانگری مالی: شرکت بیمه‌ای را می‌توان به عنوان بهترین شرکت بیمه در نظر گرفت که از سطح توانگری مالی بالایی برخوردار باشد. توانگری مالی شرکت بیمه نشان می‌دهد که شرکت بیمه توانایی پرداخت خسارت ناشی از تصادفات رانندگی را خواهند داشت.

· تخفیف شرکت بیمه: شرکت‌های بیمه معمولاً مجاز هستند تا تخفیفات ۲.۵ درصدی را برای مشتریان خود اعمال کنند.

· رضایت‌مندی مشتریان: شرکت بیمه‌ای که بتواند بهترین خدمات و امکانات را در اختیار مشتریانش قرار دهد، می‌تواند به عنوان بهترین شرکت بیمه هم معرفی شود. رضایت مشتریان از شرکت بیمه افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع می‌تواند منجر به افزایش اعتبار شرکت بیمه شود.

· سهم از بازار: سهم شرکت بیمه از بازار در واقع نشان دهنده اعتبار شرکت بیمه است. هرچه سهم بیشتری از بازار داشته باشد، ارزش و اعتبار بالایی پیدا خواهد کرد و بیشتر در این بازار مطرح می‌شود.

· دفاتر پرداخت خسارت: شرکت‌های بیمه بزرگ و معتبر سعی کرده‌اند تا در تمام شهرهای کشور، دفتر نمایندگی داشته باشند. البته شرکت‌های بیمه سعی کرده‌اند تا به منظور خدمات رسانی بیشتر، از دفاتر نمایندگی سیار استفاده کنند.

ویژگی‌های بهترین بیمه بدنه تیبا

بیمه بدنه و شخص ثالث تیبا

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که خودروهای ارزان قیمت نیازی به بیمه بدنه نخواهند داشت. در واقع بیمه بدنه خسارت وارد شده به بدنه خودرو را در تصادفات رانندگی پرداخت می‌کند. امروزه با توجه به افزایش قیمت لوازم خودرو و افزایش روز قیمت خودرو، بیشتر افراد به سمت خرید بیمه بدنه رفته‌اند. اما شاید این موضوع برای شما هم سوال باشد که کدام شرکت بیمه می‌تواند به عنوان بهترین بیمه بدنه را ارائه دهد؟ ویژگی‌های بهترین بیمه بدنه تیبا چیست؟ در خرید بهترین بیمه بدنه باید به نکاتی از قبیل سهولت در صدور بیمه نامه، تخفیف بیمه بدنه، میزان فروش، توانگری مالی، پرداخت خسارت و… توجه کرد. بررسی این نکات در خرید بیمه بدنه می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد و منجر به انتخاب بهترین بیمه بدنه شود.

با توجه به مقاله منتشر شده در رابطه با بیمه بدنه تیبا: به طور کلی پوشش‌های تعریف شده در قالب بیمه بدنه را می‌توان به دو نوع اصلی و اضافی تقسیم کرد. پوشش‌های اصلی مربوط به خسارت‌هایی است که در اثر برخورد خودرو با شیء ثابت یا متحرک ایجاد می‌شود. و یا اینکه خودرو تیبا شما در اثر واژگونی، آتش سوزی و یا سقوط دچار خسارت شود. حالت دیگری برای استفاده از پوشش‌های اصلی بیمه بدنه تیبا وجود دارد که مربوط به سرقت کلی است. در این حالت شرکت تا ۶۰ روز صبر می‌کند و اگر خودرو پیدا نشود، تا میزان تعیین شده در این بیمه نامه، جوابگوی خسارت مالک خودرو خواهد بود.
اما خطرات مرتبط با خودرو تنها در این چند مورد خلاصه نمی‌شود و احتمال اینکه تیبا شما در اثر سیل، زلزله و یا دیگر سوانح طبیعی آسیب ببیند، وجود دارد. یا اینکه بدنه خودرو در اثر پاشیدن مواد شیمیایی دچار آسیب شود. برای جبران خسارت‌های مربوط به چنین حوادثی، باید از پوشش‌های اضافی بیمه بدنه تیبا استفاده کرد. استفاده از این پوشش‌ها در ازای پرداخت هزینه مازاد بر حق بیمه بدنه تیبا امکان پذیر است.

کلام آخر

خرید بیمه خودرو را به هیچ عنوان به تعویق نیندازید، سعی کنید تا در همان روزهای ابتدایی خرید خودرو، نسبت به خرید بیمه شخص ثالث آن هم اقدام کنید. با وجود اینکه بیمه بدنه اختیاری بوده، اما خرید آن در حال حاضر با توجه به قیمت خودرو و لوازم اولیه یکی از اوامر مهم بعد از خرید خودرو است. امروزه امکان خرید بیمه به صورت آنلاین فراهم شده است و بسیاری از شرکت‌ها خدمات آنلاین ارائه می‌دهند. بیمه باما ( bimebama.com) از جمله شرکت‌هایی است که امکان خرید بیمه را به صورت آنلاین فراهم نموده است. همه افراد می‌توانند به سهولت و در اسرع وقت بیمه نامه خود را در این سامانه خریداری کنند.

کد خبر 574201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.