سطل‌های زیرزمینی؛ راهکار اسلواکی برای انضباط زباله

شهر بانسکا بیستریتسای اسلواکی برنامه‌های خود را برای نصب ۱۷۱ سطل زباله نیمه‌زیرزمینی در مناطق شهری منتخب اعلام کرد. سطل‌های جدید، جایگزین نمونه‌های فعلی خواهد شد که به علت ساختار قدیمی‌ خود اغلب بوهای ناخوشایند منتشر می‌کنند، جوندگان شهری نظیر موش را جذب می‌کنند و سلامت ساکنان را به خطر می‌اندازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه سطل‌های زباله معمولی بزرگ به نظر می‌رسند و فضای زیادی را اشغال می‌کنند، اما ظرفیت نگهداری زباله زیادی دارند. به این ترتیب، اغلب آنها پر از زباله، به‌هم‌ریخته و آلوده به نظر می‌رسند.

در مقابل، ظروف زباله نیمه‌زیرزمینی مساحت بسیار کمتری را اشغال می‌کنند و ظرفیت جمع‌آوری بسیار زیادی دارند. شهرداری نشان داد که یک سطل نیمه‌زیرزمینی ظرفیت جمع‌آوری به اندازه شش ظرف زباله معمولی را دارد. به عبارت دیگر نصب سطل‌های نیمه‌زیرزمینی نه‌تنها شهر را تمیزتر و جذاب‌تر می‌کند بلکه فضای بیشتری را در اختیار ساکنان قرار می‌دهد.

سطل‌های زیرزمینی؛ راهکار اسلواکی برای انضباط زباله

یان نوسکو، شهردار بانسکا بیستریکا، در یک بیانیه مطبوعاتی در مورد سطل‌ها اظهار نظر کرد و گفت: "این سطل‌ها به حسگرهای هوشمند مجهز خواهند شد که جمع‌آوری زباله را تسهیل می‌کند و به هوای پاک کمک می‌کند. با این کار، راندمان جمع‌آوری زباله افزایش می‌یابد زیرا سطل‌های جدید ظرفیت بیشتری خواهند داشت. با داشتن حسگرهای هوشمند، ترافیک و انتشار گازهای گلخانه‌ای کمتر و همچنین صرفه‌جویی مالی را شاهد خواهیم بود. من معتقدم که طرح پایلوت را با موفقیت اجرا خواهیم کرد و اهالی راضی خواهند بود و به مکان جدید سطل‌های زباله عادت خواهند کرد. امیدوارم بتوانیم پروژه‌ها و ساخت‌وسازهای مشابه را در نقاط دیگر شهر ادامه دهیم."

شهرداری نقشه‌ای را منتشر کرده است که نشان می‌دهد ظروف زباله نیمه‌زیرزمینی جدید در کجا نصب خواهند شد.

سطل‌های زیرزمینی؛ راهکار اسلواکی برای انضباط زباله

کد خبر 574130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.