امیرحسن رضازاده در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر شهروندان در هر خط اتوبوس کرایه کامل را میپردازند و در خطوط طولانی اگر شهروندی تنها بخشی از مسیر را بپیماید، مجبور به پرداخت کامل کرایه است.
وی با اشاره به پرداخت یارانه سنگین برای هر سفر با استفاده از اتوبوس، ادامه داد: در راستای اجرای عدالت، در آینده نزدیک کرایه بر اساس کیلومتر پیمایش خواهد بود به این صورت که مسافر هنگام ورود به اتوبوس کارت خود را به دستگاه نزدیک میکند و هنگام پیاده شدن نیز کارت را روی دستگاه قرار میدهد و هزینه کسر شده در ابتدای مسیر به کارت مسافر بازگردانده میشود.
معاون هماهنگ کننده شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تصریح کرد: کیلومتر پیمایش کرایه اتوبوس در مرحله نرمافزاری قرار دارد و در مرحله اجرا آموزش و نحوه استفاده از کارتها از طریق رسانههای عمومی به اطلاع شهروندان میرسد.
وی با اشاره به عوامل مؤثر در کاهش چشمگیر تعداد ناوگان اتوبوس، افزود: تغییر سیاستها در دولتهای یازدهم و دوازدهم و تخصیص بودجه کمتر به حوزه حملونقل عمومی و افزایش قیمت چند برابری خرید اتوبوس، تحریمها و موانع پیش روی واردات قطعات اصلی اتوبوس از عوامل اصلی کاهش تعداد ناوگان اتوبوسرانی است.
رضازاده خاطرنشان کرد: بازگشایی مدارس و حضوری شدن آن شوک جدی به سامانه حملونقل عمومی وارد کرد و وجود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان نارضایتی مردم را به همراه آورده است که برای بازگشت به روال عادی، در مهرماه نیاز به ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس داریم.
نظر شما