شیکاگو خواهان تشکیل شورای برابری دیجیتال

مدیران شیکاگو، بزرگ‌ترین شهر ایالت ایلینوی در آمریکا در نظر دارند به منظور کاهش هزینه‌های استفاده از اینترنت برای مردم، یک شورای برابری دیجیتال متشکل از نهادهای اجتماعی، دولتی و متخصصان تشکیل دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتیجه تحقیقات مختلف حاکی است که حدود ۲۰ درصد از ساکنان شیکاگو به اینترنت دسترسی ندارند و بیش از ۱۲ درصد آن‌ها نیز از داشتن کامپیوتر در منازل خود محروم هستند. در این میان، حدود ۹۰ درصد از افراد با کمترین قابلیت دسترسی به دنیای اینترنت را سیاه‌پوستان در بر می‌گیرد که میانگین درآمد آن‌ها به کمتر از ۲۷ هزار دلار در سال می‌رسد و همین امر، امکان بهره‌وری از دیجیتال و اینترنت را برای آن‌ها محدود کرده است. شکاف دیجیتالی شیکاگو، یکی از مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین بحران‌های نژادی امروز مردم به شمار می‌رود که اخیراً تبعات منفی ناشی از حس نابرابری نظیر کشمکش‌های میان شهروندان را از خود به جا گذاشته است.

شورای برابری دیجیتال شیکاگو، مجموعه‌ای از کارمندان دولت، متخصصان و اعضای نهادهای خصوصی را در بر خواهد گرفت و شامل موضوعاتی پیرامون مشارکت اجتماعی، سلامت، آموزش و اشتغال خواهد بود. هریک از اعضای این شورا موظف است پیشنهادهایی را در راستای پایان دادن به شکاف دیجیتالی حاکم بر زندگی شهرنشینی ارائه دهد تا در نهایت، یک برنامه جامع برای ایجاد برابری دیجیتالی میان شهروندان به وجود آورد.

شیکاگو؛ خواهان تشکیل شورای برابری دیجیتال

اعضای شورای برابری دیجیتال شیکاگو در نظر دارند شش ماه پس از آغاز فعالیت خود، به جست‌وجوی بازخورد از سوی شهروندان در زمینه مسائلی نظیر موانع موجود در شهر برای قابلیت اتصال به اینترنت و تدابیر آن‌ها برای حل مشکل بپردازند و با بهره‌گیری از این نظرات، بهترین و خلاق‌ترین ایده‌ها را برای حل بحران پیاده کنند.

لزوم اعتمادسازی برای حل بحران نابرابری دیجیتالی میان شهروندان

برابری اغلب در پی دسترسی منصفانه تمام ساکنان یک منطقه یا شهر به فرصت‌ها و منابع اتفاق می‌افتد و رفاه را به طور یکسان برای همه در پی دارد. بدون شک، حل بحران‌های اجتماعی و اقتصادی (به عنوان مثال، نابرابری دسترسی شهروندان به خدمات اینترنت) مستلزم آگاهی از مشکلات افرادی است که بیشترین آسیب را از آن‌ها متحمل شده‌اند که تحقق این هدف، برقراری ارتباط مستقیم میان مدیران و شهروندان را می‌طلبد.

شیکاگو؛ خواهان تشکیل شورای برابری دیجیتال

مدیران شیکاگو، برای افزایش حس برابری میان مردم، اعتمادسازی را از اهمیت ویژه‌ای برخوردار کرده‌اند و جامعه را به عنوان قدرتمندترین منبع حل بحران نابرابری دیجیتالی، مورد توجه قرار داده‌اند. آن‌ها در نظر دارند از طریق افزایش حس اعتماد بین خود و مردم، به ویژه شهروندانی که کمترین بهره را از اینترنت گرفته‌اند به حل بحران مورد نظر بپردازند و قابلیت اتصال مقرون‌به‌صرفه را برای همه فراهم آورند.

گسترش قابلیت اتصال به اینترنت در سراسر شیکاگو

اعضای شورای برابری دیجیتال شیکاگو در نظر دارند از طریق افزایش قابلیت اتصال مردم به اینترنت، نه‌تنها حس برابری در برخورداری از منابع و فرصت‌ها را در میان آنان افزایش دهند، بلکه به افزایش توسعه شهری نیز کمک کنند. پیش از این، یعنی در ژوئیه سال ۲۰۲۰ نیز مدیران شهر بودجه‌ای ۵۰ میلیون دلاری را صرف افزایش قابلیت دسترسی به اینترنت کردند که در نتیجه آن، تاکنون بیش از ۶۴ هزار دانش‌آموز مدارس عمومی، در منازل خود به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کرده‌اند، ضمن این‌که منابع یادگیری نیز به همین طریق به صورت رایگان در اختیار والدین آن‌ها قرار گرفته است.

شیکاگو؛ خواهان تشکیل شورای برابری دیجیتال

مدیران شهر نیز طی چند سال اخیر، همواره تلاش کرده‌اند خدمات اینترنت را بهبود ببخشند که در نتیجه اقدامات آن‌ها، تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شده‌اند و در نظرسنجی‌های انجام شده در این خصوص، از کاهش حس نابرابری میان خود و سایرین خبر داده‌اند.

البته برنامه‌ریزان بزرگ‌ترین شهر ایالت ایلینوی مدعی شده‌اند که در آینده نزدیک و با بهره‌گیری از ایده‌های اعضای شورای برابری دیجیتال، خدمات اینترنت را در سراسر شهر گسترش خواهند داد که برای تحقق این هدف خود، هزینه‌ای حدود ۲۸ میلیون دلار را ارزیابی کرده‌اند. جالب است بدانید که پرداخت بخش اعظم این هزینه را شرکای خیریه عضو شورای برابری دیجیتال به عهده گرفته‌اند، ضمن این‌که مدارس عمومی نیز برای کمک‌های مالی در این زمینه، اعلام آمادگی کرده‌اند. این بودجه برای گسترش خدمات دیجیتال و افزایش قابلیت دسترسی مردم، به ویژه ساکنان مناطق کم‌برخوردار مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در نتیجه آن، مردم کم‌درآمد و سیاه‌پوستان از اینترنت پرسرعت مقرون‌به‌صرفه بهره‌مند خواهند شد.

شیکاگو؛ خواهان تشکیل شورای برابری دیجیتال

بدون شک، پایان شکاف دیجیتالی، افزایش دسترسی به اینترنت و خدمات دیجیتال و در نهایت، ارائه گسترده ابزارهای آموزشی می‌تواند تأثیرات مثبت زیادی بر شهر به جای بگذارد و به قدرتمندسازی دیجیتالی نسل‌های آینده کمک کند، ضمن این‌که در حمایت از نسل بعدی دیجیتال شیکاگو، نقش مهمی به عهده خواهد داشت.

کد خبر 574103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.