مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نیازمند اجتماعی‌کردن این مقابله است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، نیازمند اجتماعی‌کردن این مقابله است؛ بدین معنی که همه ظرفیت‌های ملی، استانی، منطقه‌ای، محله‌ای و مردمی را برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید بسیج کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «مسعود مهدویان‌فر» در مراسم تجلیل از اعضای برتر شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان اصفهان با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به اصفهان و لزوم اقدامات لازم برای بهره‌مند شدن از مواهب این سفر برای مردم استان، اظهار کرد: جلسات متعددی برای جمع‌بندی و احصای مشکلات استان در روزهای گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی یکی از ضروریات اقتصادی بوده که مجلس شورای اسلامی، دولت را مکلف به این امر کرده است، افزود: نخبگان جامعه ما که شوراهای اسلامی روستا و شهر از آن جامعه نخبگانی هستند، باید نسبت به جراحی اقتصادی و ابعاد و زوایای آن آگاهی داشته باشند تا بتوانند آن را برای مردم تبیین کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان مواهب متعددی دارد؛ اما از سوی دیگر آسیب‌ها و مصائب نیز قابل توجه است که بخشی از آن ناشی از ناکارآمدی سیستم‌های مستقر است؛ به طور مثال نرخ شیوع اعتیاد در کشور ۵.۳ درصد و این نرخ در استان ۳.۲ درصد جمعیت است که بر اساس جمعیت ۲.۵ میلیون نفری شهرستان اصفهان، حدود ۷۰ الی ۸۰ هزار نفر معتاد وجود دارد که از این رقم نیز ۱۵ درصد جامعه اعتیاد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، نیازمند اجتماعی کردن این مقابله است؛ بدین معنی که همه ظرفیت‌های ملی، استانی، منطقه‌ای، محله‌ای و مردمی را برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید بسیج کنیم.

مهدویان‌فر افزود: توسعه دفاتر تسهیل‌گری اجتماعی از سیاست‌های استانداری در حوزه محلات آسیب‌خیز است؛ به این نحو که با انتخاب بخشی از مردم منطقه، برنامه‌هایی را برای توانمندسازی آن‌ها در نظر می‌گیریم و در این راستا، آموزش‌هایی را به مردم می‌دهیم تا خود در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی اقداماتی انجام دهند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: اداره کل امور اجتماعی استانداری، بخش دیگری به عنوان تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد دارد که اعضای شوراهای اسلامی روستاها می‌توانند با معرفی افراد علاقه‌مند و پیگیر مسائل اجتماعی، آن‌ها را به سمت ایجاد تشکل‌های مردم‌نهاد سوق دهند.

وی ادامه داد: در استان اصفهان نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ گروه جهادی فعال است که بخشی در داخل استان و بخشی در دیگر استان‌ها فعالیت می‌کنند؛ متأسفانه گروه‌های جهادی استان به عمق محرومیت در داخل استان آگاه نیستند که متأثر از کم‌کاری امثال ما است و این باعث شده نگاه عمده گروه‌های جهادی در محرومیت‌زدایی به بیرون از استان معطوف شود.

کد خبر 574077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.