بسته ویژه مهارت‌آموزی دانش‌بنیان دانشجویی در کشور تدوین شد

رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور با بیان اینکه ۴۵ درصد ورودی آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور، دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است گفت: بسته ویژه مهارت‌آموزی دانش‌بنیان دانشجویی در کشور تدوین شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «غلامحسین حسینی‌نیا» صبح امروز _سه‌شنبه بیستم اردیبهشت‌ماه_ در دیدار با نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توجه به مهارت‌آموزی و توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای یکی از رویکردهای اصلی در کشور است اظهار کرد: امروزه جهان به موضوع آموزش و فنی و مهارتی توجه بسیار خاص و ویژه‌ای دارد.

وی به اقدامات گسترده‌ای که در حوزه آموزش نیروهای متخصص فنی در حوزه‌های مختلف انجام شده است، اشاره کرد و گفت: به هر کجای کشور که نگاه کنیم، شاهد فعالیت تکنسین‌ها و متخصصانی هستیم که از آموزش‌های سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور در رشته‌های پرتعداد آن، بهره‌مند شده‌اند.

معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور با بیان اینکه ایران به لحاظ سرانه آموزش فنی‌وحرفه‌ای در جهان جایگاه قابل توجهی دارد خاطرنشان کرد: زمانی که در مجامع بین‌المللی از وجود دوونیم میلیون مترمربع کارگاه آموزشی سرپوشیده و ۱۲ میلیون مترمربع مجموع فضاهای آموزشی سرپوشیده و روباز فنی‌وحرفه‌ای صحبت می‌کنیم، تحسین همگان را به دنبال دارد.

حسینی‌نیا با بیان اینکه متأسفانه امروز بخش زیادی از دانشجویان در کشور بیکار هستند، گفت: ۴۵ درصد از متوسط ورودی‌های ما دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند و با توجه به ضرورت ارائه مهارت ویژه این قشر از جامعه، بسته خاص آموزش‌های فنی ویژه دانشجویان در کشور تدوین شد.

وی افزود: ازآنجاکه تغییر تکنولوژی در جهان با سرعت بسیار بالایی در حال انجام است، نمی‌توانیم به دستگاه‌ها و وسایل فعلی و قدیمی اکتفا کنیم و باید به صورت مداوم، به‌روزرسانی تجهیزات را در دستور کار قرار دهیم؛ به همین دلیل در حوزه تجهیزات و نیروی انسانی، نیازمند حمایت ویژه دولت و مجلس هستیم.

رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور به آسیب شناسی‌های صورت گرفته در حوزه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای اشاره کرد و گفت: طرح‌هایی متناسب با شناختِ ناشی از نقاط ضعف و قوت موجود آماده شده که می‌تواند به توسعه فعالیت‌های فنی‌وحرفه‌ای و ایجاد اشتغال گسترده، کمک کند.

حسینی‌نیا خاطرنشان کرد: حدود ۱۳ نوع از جامعه هدف داریم که کارگران، دانشجویان، زنان آسیب‌پذیر، کشاورزان و روستاییان و عشایر، سربازان و زندانیان بخشی از این افراد هستند که هر یک از این اقشار، نیازهای خاص خود را دارند و باید برای آن برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

کد خبر 574058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.