لزوم همراهی دستگاه‌ها با مدیریت شهری برای رسیدن به توسعه

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: مجموعه‌ها و دستگاه‌های مختلفی که در شهر تأثیرگذار هستند باید با مدیریت شهری همراهی و همکاری لازم را داشته باشند تا تحول و آنچه استحقاق مردم شهر اهواز است را نظاره‌گر باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش محمودی امروز _ دوشنبه، نوزدهم اردیبهشت ماه_ در نطق پیش از دستور خود در پنجاهمین صحن علنی شورای اسلامی شهر اهواز، اظهار کرد: دوره ششم شورای شهر و مدیریت شهری فعالیت خود را با یک نگاه تعاملی در افق توسعه‌ای به شهر آغاز کرده است.

وی افزود: انتظار می‌رود که مجموعه‌ها و دستگاه‌های مختلفی که در شهر تأثیرگذار هستند با مدیریت شهری همراهی و همکاری داشته باشند تا بتوانیم تحول مورد نظر و آن چیزی که نیاز و استحقاق مردم شهر اهواز است را مشاهده و در این مسیر گام برداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: مدیریت شهری نگاه تحولی خود به شهر را با پیگیری تدوین برنامه جامع پنج ساله اهواز ۱۴۰۵ که پیش از این تنها در دو دوره شورای اسلامی شهر چنین برنامه‌ای اجرا شده بود، همچنین بودجه خود آغاز کرد و رقم آن را به میزان بیش از دوبرابر سال قبل تصویب کرد تا در جهت منافع مردم و رسیدن به توسعه پایدار حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: در صدد هستیم اهواز به عنوان یکی از کلانشهرهای ایران با جمعیتی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و سومین کلان شهر کشور از لحاظ وسعت جایگاه خود را پیدا کند، یکی از موضوعاتی که در این راه نیاز به توجه و نگاه ویژه دارد مسئله حاشیه‌نشینی است که اهواز را خاص کرده است.

محمودی خاطرنشان کرد: برای اولین بار است که مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب در جلسه شورای شهر شرکت می‌کند ضمن قدر دانی از تلاش‌های آنها به دنبال فراهم کردن زمینه‌های همکاری و همراهی مدیریت شهری و مناطق نفت خیر برای توسعه شهر اهواز هستیم.

وی اضافه کرد: یکی از مسائل اصلی شهر اهواز آسفالت است که در وضعیت خوبی قرار ندارد و کمتر خیابانی می‌توانیم مشاهده کنیم که مشکل آسفالت نداشته باشد، شهرداری به تنهایی نمی‌تواند مسائل و مشکلات را رفع کند، برای این کار نیازمند حضور و همراهی دستگاه‌های مرتبط است، برای انجام عملیات روکش آسفالت معابر شهر اهواز را اجرا کنیم بیش از ۴ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: مشکل اصلی شهرداری در آسفالت، کمبود قیر و گرانی آن است که بیش از ۸۰ درصد بودجه آسفالت صرف آن می‌شود، در حال حاضر حدود ۴۰ تن قیر سازمان عمران شهرداری اهواز وجود دارد اگر این امکان فراهم شود که از حوزه مطالبات و حق آلایندگی قیر لازم برای شهرداری تأمین شود کمک بزرگی به شهر خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از مسائل دیگر اهواز وجود زمین‌های خالی است که در مالکیت شرکت نفت قرار دارند، هر چند حصارکشی این زمین‌ها آغاز شده است، اما با توجه به مشکل آب و هوایی اهواز و همچنین گرد و خاک، بهتر بود فضاسازی و نهال کاری در این محدوده‌ها اجرا می‌شد.

محمودی با بیان اینکه هیچ گونه استخدامی در این دوره نخواهیم داشت، افزود: ممکن است برخی از دستگاه‌ها اعتماد لازم را به مدیریت شهری به ویژه در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی نداشته باشند، اما اینجا تاکید می‌شود که هزینه‌های مسئولیت اجتماعی که دستگاه‌ها به ویژه شرکت نفت به هیچ وجه در جایی به جز زیر ساخت‌ها هزینه نخواهد شد.

کد خبر 573946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.