راهکار رم برای مقابله با ورود گرازها به شهر

رم، پایتخت ایتالیا، فصل جدیدی را در تلاش‌های مداوم خود برای مهار تهاجم گرازهای وحشی در شهر آغاز کرده است. در ابتدای این هفته ، سایت رسمی شهرداری گزارش داد که مسئولان بخش‌های شمال شهر با قرار دادن نرده‌ها و دروازه‌های مخصوص، تلاش می‌کنند تا ورود حیوانات وحشی را محدود کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فصل بهار با تولد نوزادان جدید و پرسه زدن حیوانات در جستجوی غذا، یک دوره بحرانی برای امنیت شهر محسوب می‌شود. این مشکل به ویژه در مناطق شمالی شهر رم بیشتر دیده می‌شود.

چند ماه پیش، یک تیم فنی با هماهنگی وزارت کشاورزی، محیط زیست و مدیریت زباله رم برای مقابله با ورود حیوانات وحشی ایجاد شد. تیم‌های شهرداری یک پروژه نقشه‌برداری را در دو محله هدایت کردند که منجر به شناسایی تمام نقاط ورودی و مسیرهایی شد که حیوانات برای دسترسی به مناطق مسکونی از آن‌ها استفاده می‌کنند. این امر به شناسایی مناسب‌ترین مناطق برای ساخت نرده‌ها و دروازه‌ها کمک کرد.

علاوه بر این، نقشه‌برداری‌ها برای مداخلات هدفمند اپراتور مدیریت پسماند شهر از نظر تغییر مکان سطل‌ها در نزدیکی مناطق عبور گرازه‌ای وحشی بسیار مفید بود. در شهر نیز ایستگاه‌های ضد گراز برای جمع‌آوری زباله‌ها آغاز شده است.

راهکار رم برای مقابله با ورود گرازها به شهر

نرده‌هایی که قرار است در مناطق شهری نصب شود از شبکه‌هایی موسوم به Keller ساخته شده است که ارتفاع‌شان تا اعماق زمین می‌رسد تا از کندن حیوانات در زیر آنها جلوگیری شود.

بخش زراعت، محیط زیست و پسماند شهرداری در حال تدارک یک کمپین اطلاعاتی برای شهروندان در مورد رفتارهایی است که در صورت مشاهده گراز وحشی باید اتخاذ شود؛ این موارد عبارتند از رها نکردن زباله و غذا در نزدیکی سطل‌های زباله، مزاحمت ایجاد نکردن برای حیوانات، دور نگه داشتن سگ‌ها، غذا ندادن به گرازها و آگاهی داشتن از راه‌های فرار.

مسئولان شهری در بخش شمالی پایتخت ایتالیا به مردم هشدار می‌دهند که به دلیل گزارش چندین حمله توسط گرازهای وحشی متجاوز، از سرگردانی در اواخر شب در خیابان‌ها جلوگیری کنند. بنابراین اغلب محله‌ها مجبور شده‌اند به منع آمد و شد شبانه متوسل شوند.

راهکار رم برای مقابله با ورود گرازها به شهر

کد خبر 573942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.