تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شهرداری اصفهان

مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر در دست انجام است و تاکنون پرونده ۱۴۰ ایثارگر بررسی شده است، گفت: هیچ‌کس به لحاظ شغلی در شهرداری اصفهان بلاتکلیف نیست و فرایندی در انتصابات وجود دارد که باید طی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور سلطانی‌زاده امروز _دوشنبه، نوزدهم اردیبهشت‌ماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بخشی از تبدیل وضعیت نیروی انسانی مجموعه شهرداری بر اساس مجوزی که پارسال داده شد انجام و تعدادی از نیروهای شرکتی تبدیل به وضعیت کار معین شدند و برای ۳۵۰ نفر قرارداد صادر شد و مجوز بعدی در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر نیز در دست انجام است که تاکنون پرونده ۱۴۰ ایثارگر بررسی شده است.

وی با بیان اینکه شغل پاکبانان جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب نمی‌شود، افزود: بر اساس قراردادی که پیمانکار با شهرداری دارد مباحث قانونی که باید برای زیر مجموعه خود لحاظ کند را پیگیری می‌کنیم تا از آن تخطی نشود.

مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه به دنبال چابک‌سازی شهرداری هستیم و روی کاهش تصدی‌گری کار می‌کنیم، ادامه داد: طبق قانون به صورت شفاف عمل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت اصفهان زیبا خصوصی است و اگر چه شهرداری سهامدار آن است، اما به تصمیم‌های این شرکت مبنی بر جذب و خداحافظی از نیروها، پرداخت حقوق و دستمزد ورود نمی‌کند، تصریح کرد: این شرکت اساسنامه دارد و بر اساس ساختار خود عمل می‌کند.

وی با انتقاد از اینکه گفته می‌شود به کسانی که در دوره قبل مدیریت شهر وارد شهرداری شده‌اند، اکنون کار داده نمی‌شود و بیکار هستند گفت: می‌گویید تعداد اینها ۱۰۰ نفر است من به شما می‌گویم ۱۰ نفر را معرفی کنید اگر درست باشد، همین جا اعلام خواهم کرد.

مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری تاکید کرد: هیچ کس به لحاظ شغلی در شهرداری بلاتکلیف نیست و فرایندی در انتصابات وجود دارد که باید طی شود.

وی با بیان اینکه چند همکار در حوزه خدمات شهری دچار حادثه شدند که پس از بررسی مشخص شد همه ابعاد ایمنی برای آنها از سوی شرکت لحاظ شده بود و مقصر رانندگان خودرو بوده‌اند، ادامه داد: مقرر شد از تجهیزات و خودروی موتوری در حواشی بزرگراه‌ها استفاده شود تا این حوادث را شاهد نباشیم.

در سامانه‌های فعال شهرداری به پایداری نسبی رسیدیم

حمیدرضا ابطحی، مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان نیز در این نشست خبری، اظهار کرد: سامانه مصوبات و رأی‌گیری شورای اسلامی شهر اصفهان الکترونیکی و متکی به سرور و شبکه است و امکان قطعی برای آن وجود دارد که این مشکل قابل پیگیری و ردیابی است.

وی با بیان اینکه گاهی مشکلات به وجود آمده به کاربر نیز برمی‌گردد، گفت: دلیل اینکه در جلسه اخیر سامانه برای لحظه‌ای قطع شد، به‌روزرسانی‌های جدیدی بود که اعمال شده بود و اعضا باید یک بار از سامانه خارج می‌شدند و دوباره برای ثبت رأی به آن وارد می‌شدند.

ابطحی تصریح کرد: در بیشتر سامانه‌های فعال در شهرداری به پایداری نسبی رسیدیم و بسیاری از شوراهای اسلامی شهرهای دیگر هم طالب استفاده از سامانه هستند.

سیداحمد مرتضوی، مدیر کل امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان نیز اظهار کرد: ۱۵ سازمان شهرداری و شرکت‌ها، وظایف شهرداری را به نیابت از آن انجام می‌دهند و اینکه گفته می‌شود بعضی شرکت‌ها زیان‌ده هستند به این معنا است که درآمدزا نیستند و ماهیت کارشان هزینه‌بر است؛ این سازمان‌ها اگر در تراز مالی افزایش هم داشته باشند به چرخه خودشان بازمی‌گردد.

کد خبر 573935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.