حق‌شناس: پروژه‌های کلان حمل‌ونقل شهری نیازمند مصوبات ملی است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: در سفر ریاست‌جمهوری به اصفهان، خواستار تخصیص بودجه ملی به پنج پروژه کلان شهری هستیم.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اختصاص ردیف اعتباری از ردیف‌های ملی کشور نوسازی ناوگان حمل‌ونقل همگانی و وسایل برقی را عامل کاهش آلودگی هوا در شهر اصفهان دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه اصفهان در ردیف آلوده‌ترین کلان‌شهر ایران قرار گرفته است و با انواع بیماری‌ها و مشکلات زیست‌محیطی مواجه شده است، توسعه حمل‌ونقل برقی یک ضرورت است.

وی تصریح کرد: ساخت خطوط مترو (خط دو قطار شهری ۲۴ کیلومتر، تکمیل خط یک قطار شهری شش کیلومتر، قطارهای حومه‌ای (۱۰۰ کیلومتر) تا شهرهای حومه اصفهان) خرید اتوبوس، میدل باس جدید و نوسازی ناوگان فرسوده با مشارکت شهرداری اصفهان، خرید اتوبوس برقی تولید شده در داخل در دو ظرفیت تولید داخلی و علاوه بر آن خودروهای برقی برای تاکسی در دستور کار شهرداری است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان ساخت خط دو قطار شهری را با جدیت پیش می‌برد و منتظر مساعدت دولت هستیم، ادامه داد: تکمیل خط دو قطار شهری این کلان‌شهر با مساعدت و حمایت مالی دولت از محل درآمدهای عمومی و بودجه‌های تهاتر نفت امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به مکان‌یابی و زمین‌های مورد نیاز برای تکمیل خط دو قطار شهری، افزود: در حال حاضر از زمین‌های دولتی در حوالی راه‌آهن برای تکمیل این پروژه بهره بردیم، همچنین تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل خط دو قطار شهری باید دپو شود.

حق‌شناس خواستار حمایت دولت برای افزایش تعداد ناوگان در خط یک قطار شهری شد و ادامه داد: به‌منظور رسیدن به سرفاصله استاندارد که دو دقیقه است، باید تعداد ناوگان در این خط افزایش یابد که هم‌اکنون به ۱۱ رسیده دقیقه است.

وی با اشاره به نیاز شهر اصفهان به ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید، تاکید کرد: مطابق با قانون هوای پاک و کاهش آلودگی هوا در شهر اصفهان، نیاز به نوسازی و بهسازی ناوگان اتوبوس‌رانی است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: برای رسیدن به حمل‌ونقل همگانی پاک نیازمند اراده ملی برای خرید و تجهیز به سیستم ناوگان عمومی برقی هستیم.

کد خبر 573911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.