شیراز سومین حرم اهل‌بیت(ع) است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: از آنجا که اردیبهشت مصادف با بهار طبیعت و بهترین زمان سفر به شیراز است، انتخاب روز شیراز در این ماه یکی از تصمیم‌های خردمندانه شورای اسلامی شهر شیراز بود که به درستی انتخاب شده است و مورد استقبال قرار گرفته است و ماندگار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی طاهری، هفته شیراز را تبریک گفت، متن پیام به شرح زیر است:

«هو الحکیم

چه شام و چه مصر و چه بر و چه بحر همه روستایند و شیراز شهر

شیراز بعد از مشهد و قم، سومین حرم اهل‌بیت (ع) است و این برجستگی و محوریت، باید در تبلیغات عمومی و رسانه‌ای و هنگام تخصیص اعتباراتِ گوناگون، مورد توجه قرار گیرد تا دل‌های مشتاقان در داخل و خارج از کشور بیشتر متوجه قداست و اهمیت این بارگاه مهم شود.(مقام معظم رهبری)

شورای شهر شیراز در آغاز دهه ۸۰ شمسی پیشنهاد نام‌گذاری روزی به نام شیراز را ارائه کرد که این امر با موافقت مجلس شورای اسلامی مواجه شد و به این ترتیب پانزدهم اردیبهشت‌ماه به نام روز شیراز در تقویم ملی ایران به ثبت رسیده است و تا نوزدهم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

از آنجا که اردیبهشت مصادف با بهار طبیعت و بهترین زمان سفر به شیراز است، انتخاب روز شیراز در این ماه یکی از تصمیم‌های خردمندانه شورای شهر شیراز است که چون به درستی انتخاب شده پذیرش عمومی داشته و ماندگار خواهد شد.

شیراز شهری برای تماشای تاریخ است، جایی با طبیعت دل‌انگیز که مدت‌ها الهام‌بخش شاعران و فلاسفه بوده و همواره نام سترگش در بین تأثیرگذاران تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم قرار داشته است.

شیراز، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران زمین، دومین شهر ادبی جهان و سومین شهر مذهبی کشور، قرن‌ها فرهنگ و تمدن را با خود یدک می‌کشد، همواره در زمینه علم و ادب سرآمد بوده و شخصیت‌های بزرگی را در دامان خود پرورش داده است.

باید از فرصت روز شیراز نهایت بهره را برد و این روز را به عنوان یک نما دو نشان فاخر به دنیا شناساند تا در نهایت شیراز هم از جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی و هم از جنبه‌های گردشگری از این روز بیشتر بهره مند شود.

همگان می‌دانند و اذعان دارند که این شهر سزاوار توجه بیشتر است پس اگر با عنوان شیراز جنت طراز می‌شناسیمش، باید در تمام ابعاد و زمینه‌ها این مهم تحقق یابد که تدوین سند راهگشای ارتقای شیراز به جایگاه جهانی از مهم‌ترین اولویت‌های تحقق آن است.

به شهروندان شیرازی نیز میگویم "شاخص‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بودجه امسال نشان می‌دهد امسال شیراز در مقایسه با سایر مناطق کشور در بسیاری زمینه‌ها عملکرد قابل توجهی را خواهد داشت و باید تلاش کنیم این روند با سرعت روز افزونی تقویت شود، همچنین سال جدید برای شیراز نوید آغاز از برخی طرح‌های بسیار بزرگ و مؤثر در توسعه عمرانی، اقتصادی را به همراه دارد. طرح‌هایی در حوزه‌های عمرانی اجتماعی و فرهنگی که موجب تحول در مسیر بالندگی شیراز خواهد شد."

و چه بهتر که کلام استاد سخن سعدی شیرازی زیبنده پایان این پیام باشد؛ ایزد تعالی، تقدس خطه پاک شیراز را به هیبت حاکمان عادل و همت عالمان عامل تا زمان قیامت در امان سلامت نگه دارد.»

کد خبر 573880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.