جانمایی آرامستان جدید در شاندرمن

عضو شورای اسلامی شهر شاندرمن از جانمایی آرامستان جدید برای دفن اموات در این شهر خبر داد.

سیدسجاد راستکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آرامستان قدیمی شاندرمن جنب مسجد جامع این شهر بیش از دو هزار متر مربع وسعت دارد که گنجایش آن سال پیش تکمیل شده است و شاندرمن به شدت نیازمند مکانی برای دفن اموات بود.

وی با بیان اینکه نبود آرامستان در شاندرمن به یکی از دغدغه‌های اصلی و نگرانی شهروندان این شهر تبدیل شده بود، افزود: با همراهی رئیس دادگستری استان و کمک دادستان و نماینده مردم شهرستان ماسال و شاندرمن در مجلس شورای اسلامی زمینی متعلق به منابع طبیعی، نرسیده به بقعه "سید ابراهیم" در فاصله دو کیلومتری شهر شاندرمن به مساحت ۶۵۰۰ متر مربع به عنوان آرامستان جدید این شهر اختصاص یافت.

عضو شورای اسلامی شهر شاندرمن با اشاره به اینکه، از دو ماه پیش دیوارکشی آرامستان آغاز شده است و در حال حاضر حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: برای دیوارکشی آرامستان حدود یک تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه پیش‌بینی شده است که تاکنون بیش از ۸۰ درصد آن از طریق کمک‌های مردمی و بخشی از مصالح نیز توسط دستگاه دولتی تأمین شده است.

وی با بیان اینکه دیوارکشی آرامستان تا دو هفته آینده به اتمام می‌رسد، خاطرنشان کرد: احداث غسالخانه و تجهیز آرامستان شهر شاندرمن به سردخانه و قطعه‌بندی محل دفن در برنامه و دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر قرار دارد.

به گزارش ایمنا، شهر شاندرمن از توابع شهرستان ماسال و در ۵۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 573757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.