تمرکز مدیرعامل باشگاه روی فوتبال سپاهان بود/تصمیم انتقال تیم به لیگ‌یک غیرحرفه‌ای است!

سامان فائزی، بازیکن تیم والیبال سپاهان می‌گوید: بازیکنان تیم، منتظر بازگشت مدیرعامل باشگاه از عربستان همراه تیم فوتبال بوده‌اند تا تکلیفشان را بدانند. از نظر وی، تصمیمی که مدیریت سپاهان گرفته عجولانه و به‌خاطر مشاوره‌های اشتباه به «ساکت» بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در روزهای اخیر صحبت‌های زیادی مبنی بر انحلال تیم پر مهره و صاحب‌نام والیبال سپاهان در لیگ‌برتر و انتقال به لیگ دسته‌یک مطرح شده بود و «محمدرضا ساکت» مدیرعامل باشگاه سپاهان، در مصاحبه‌ای این شایعه را تأیید کرد.

تصمیم مدیران سپاهان برای تیم والیبالشان کاملاً عجیب بود و تمام ورزش‌دوستان اصفهان و اهالی رسانه را به تعجب واداشت! تیمی که برای قهرمانی در لیگ و حتی آسیا بسته شده بود، با جذب نام‌هایی که هر کدام اعتباری برای والیبال ایران بودند، درنهایت به مقامی بالاتر از سومی طی سه فصل حضورش در سوپرلیگ والیبال دست نیافت. این درحالی است که هزینه‌های گزاف و جذب ستاره‌ها، نتیجه‌ای دربر نداشت و پس از انتظارات فراوان از سپاهان برای قهرمانی در سوپرلیگ والیبال، هم‌اکنون نماینده طلایی‌رنگ اصفهان به‌قدری حال و روز ناخوشی دارد که در آستانه فروپاشی یا حضور در دسته یک لیگ والیبال قرار گرفته است.

در همین رابطه با «سامان فائزی» بازیکن باتجربه و ملی‌پوش تیم والیبال سپاهان به گفت‌وگو پرداختیم که را در ادامه خواهید خواند:

صحبت‌هایی اخیر درخصوص انحلال تیم والیبال سپاهان و انتقال به لیگ دسته‌اول مطرح شده است، در جریان هستید؟
در حد اخبار منتشرشده و مصاحبه ساکت از موضوع خبر داریم. ساکت طی یک‌ماه اخیر، درگیر تیم فوتبال در لیگ قهرمانان آسیا بود، اما گویا حضور والیبال سپاهان در لیگ دسته‌اول صددرصد شده و دیگر در سوپرلیگ والیبال تیم نخواهند داد.

با اعضای تیم در این زمینه صحبتی نشده بود؟
نمی‌دانیم به‌چه دلیل قرار است تیم به دسته‌یک برود، برای تمام اعضای تیم هم این تصمیم سوال‌برانگیز است. در گروه مجازی تیم، بچه‌ها از سرپرست درخصوص این شایعات پرسیدند و اعلام کردیم تکلیفمان را برای آینده روشن کنند.

شرایط بازیکنان به چه صورت است؟
برخی بازیکنان دیگر قرارداد ندارند و برخی قرارداد دو ساله یا بیشتر با سپاهان دارند؛ هرکسی با توجه به پیشنهاداتی که دارد باید شرایطش مشخص شود. درواقع باید زودتر تکلیف بچه‌های تیم را مشخص کنند.

تمرکز مدیرعامل باشگاه روی تیم فوتبال سپاهان بود/تصمیم انتقال تیم به لیگ‌یک غیرحرفه‌ای است!

مدیریت تیم تمرکز مناسبی روی تیم والیبال سپاهان داشت؟
امسال خیلی درگیر تیم فوتبال سپاهان بودند و به‌خاطر نتایجی که کسب می‌کردند، اکثر تمرکزشان روی فوتبالشان بود. سپاهان از قدیم به فوتبال معروف بوده و قطعاً این رشته در اولویتشان بوده است.

آیا سپاهان با آن‌همه ستاره کمتر از حد انتظارات ظاهر نشد؟
درست است که تیم برای قهرمانی بسته شده و نتایجی که در مرحله رفت و برگشت لیگ رقم خورد نیز فوق‌العاده بود، اما در پلی‌آف هر اتفاقی می‌تواند رقم بخورد. نمونه‌های زیادی وجود داشته که تیم‌های صدرنشین در پلی‌آف حتی جزو چهار تیم پایانی هم قرار نگرفته‌اند. در لیگ ایتالیا هم تیم مُدنا با آن‌همه ستاره به فینال نمی‌رسد؛ این‌ها در ورزش حرفه‌ای طبیعی هستند.

تصمیم انتقال تیم از لیگ‌برتر به دسته‌یک، منطقی بود؟
مدیرانمان باید دیدشان را درست کنند، این تصمیم برای انحلال تیم در لیگ‌برتر و شرکت‌یافتن در لیگ دسته‌اول عجولانه بود و شاید مشاوره‌های اشتباهی به ساکت داده شده تا این تصمیم را بگیرد. امیدوارم مسئولان فدراسیون و داورزنی با مدیرعامل باشگاه سپاهان صحبت کنند تا وی درخصوص تصمیمش تجدیدنظر کند؛ چراکه بودن تیم‌هایی مانند سپاهان به والیبال ایران کمک می‌کند.

تمرکز مدیرعامل باشگاه روی تیم فوتبال سپاهان بود/تصمیم انتقال تیم به لیگ‌یک غیرحرفه‌ای است!

در رابطه با این تصمیم چه واکنشی داشتید؟
وقتی خبر انحلال تیم والیبال سپاهان در لیگ‌برتر و حضور یافتن در لیگ دسته‌اول را شنیدم تعجب کردم، از باشگاه بزرگ سپاهان و مدیر ورزشی مانند ساکت این تصمیم بعید بود. او سال‌ها در ورزش کار کرده، تجربیات فراوانی دارد و به ورزش خدمت کرده‌است. همه در ابتدا تصور می‌کردیم این صحبت‌ها در حد شایعه است؛ اما باعث حیرت کل مجموعه شد.

قطعاً بازیکنان صاحب‌نام نمی‌خواهند در لیگ دسته‌یک بازی کنند، با توجه به قراردادهایشان می‌توانند از سپاهان جدا شوند؟
بازیکنان ملی‌پوش و معتبر سپاهان قطعاً می‌خواهند در سوپرلیگ بازی کنند، البته قراردادهایی که با بازیکنان بسته شده مربوط به لیگ‌برتر می‌شود و اگر سپاهان در لیگ دسته‌یک حضور پیدا کند، قرارداد بازیکنان خود به خود فسخ می‌شود. با توجه به اینکه مبلغ قرارداد برای سال‌های باقی‌مانده هم لحاظ شده دیگر برای سپاهان هم نمی‌صرفد از آن بازیکنان با قراردادهای بالا در لیگ دسته‌اول استفاده کند.

برای باشگاه حرفه‌ای سپاهان با آن‌همه تیم و رشته، چنین تصمیم‌هایی غیرمنطقی نیست؟
همه‌چیز به تصمیمات مدیر باشگاه برمی‌گردد و ابهاماتی است که باید مدیرعامل جواب بدهد. تیم‌های زیادی بوده‌اند که پس از دو یا سه سال فعالیت و ناکامی، دیگر تیم ندادند و نابود شدند. وقتی می‌گوئیم والیبال ما حرفه‌ای و جهانی شده است، باید از باشگاه‌های بزرگ دنیا تصمیمات حرفه‌ای را هم یاد بگیریم.

حرفی از جریمه بازیکنان بابت نتایج زده شده است؟
فعلاً راجع‌به تعیین جرایم برای بازیکنان و کاهش قرارداد صحبتی نشده است، باید منتظر بمانیم تا جلسه‌مان با باشگاه برگزار شود؛ اما خوشبختانه فدراسیون در این رابطه اساسنامه خاص خودش را دارد و باشگاه‌ها نمی‌توانند بازیکنان را با هر مبلغی که دلشان می‌خواهد جریمه کنند. مبلغ تعیین‌شده برای جریمه بازیکنان توسط باشگاه‌ها در فدراسیون مشخص شده است؛ هیچ بندی نیز در خصوص جریمه در قراردادهایمان نبوده و ملاک فدراسیون مبنی بر قرارداد داخلی باشگاه‌ها نیست.

سخن پایانی؟
امیدوارم ساکت تصمیم درستی بگیرد و از این تصمیمی که گرفته، پشیمان شود؛ چراکه در این مدت چند ماهه‌ای که اصفهان بودم، متوجه علاقه بیش از حد مردم اصفهان به والیبال شدم؛ با اینکه سپاهان دو سه سالی تیم‌داری می‌کرد اما واقعاً این تیم را دوست داشتند و امیدوارم اتفاقات ورزشی با تصمیمات درست این تیم برای مردم اصفهان باقی بماند.

کد خبر 573752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.